Sinds kort zijn er nieuwe lidmaatschapspassen, <knip> ...maar niet genoeg om de code te kunnen gebruiken in bijvoorbeeld mijn telefoon om die te kunnen laten scannen bij binnenkomst. (stocard app, zodat niet telkens de pas meegenomen hoeft te worden).
Nu moet het natuurlijk ook mogelijk zijn om de code te laten genereren als je weet wat er staat en welk type barcode er gebruikt wordt. Maar daar gaat het bij mij mis omdat ik niet genoeg weet van de codeer-techniek.
Kan iemand me daarbij verder helpen, welicht uit eigen ervaring?
De oude passen hadden overigens een 8 cijferige code, de nieuwe hebben er 9. het valt me op dat de streepjescode eerst twee overeenkomstige karrakters heeft, wat niet overeen komt met de bijbehorende getallenreeks (start/initialisatie?).
alvast bedankt!
Opmerking moderator
Wij zien de toegevoegde waarde van deze analyse van deze toegangskaarten van <<knip>>. En wij zien ook de vrij zwakke "security" through obscurity. Hoewel de topicstarter het niet zo bedoeld heeft is dit topic een naslagwerk geworden van hoe deze kennis misbruikt kan worden en zodoende voelen wij ons genoodzaakt het topic te sluiten en grotendeels te verbergen.