De vraag is, de golflengte van is de afstand tussen 2 golf toppen
Dan is één enkele golf van 1 Hz toch veel langer dan één golf van 1 Mhz?
Wat is de afmeting van één foton? De hele golf of een halve golf of slechts een fractie van de golf?
Wat is de afmeting van één golfpakketje? Wat is de afmeting van 1 foton?
Als er een verschil is in afmeting terwijl ze beide met dezelfde lichtsnelheid voortplanten dan zou de lichtsnelheid niet constant zijn dus zal de afmeting van één golfpakketje niet gelijk zijn aan de golflengte.
Dat is de vraag? Wat is één enkele foton in verhouding met één golflengte of is één foton een gedeelte van de golflengte?
Het verband tussen EM als deeltje en als golf kun je zo op Wikipedia opzoeken. Het luidt E=hν https://en.wikipedia.org/wiki/Planck–Einstein_relation Een verband tussen de frequentie van de golf en de energie van het deeltje. Maar dat zegt _niets_ over hoever het golfpakketje is uitgewaaierd.
Wat gek , ik kwam toevallig op dit topic terecht en herken precies hetzelfde wat ik ook in andere topics ben tegengekomen:
iemand doet zijn best om het gene wat hij vreemd vindt toe te lichten. daarna wordt zijn redenatie afgedaan als onzin maar niet gevraagd naar de achtergrond waarom hij die vraag stelt. Er wordt verwezen naar links die een leuke samenvatting zijn voor natuurkundigen die het al precies weten, maar helaas niet in staat zijn zich te verplaatsen in het nivo van de vraagsteller. die voelt zich nu waarschijnlijk compleet afgeschoten en zal nog wel 3 x nadenken voor die ooit nog een vraag stelt.
Ik zou zeggen: probeer jan9 eens netjes antwoord te geven en na te gaan waarom hij deze vraag stelt?