Na heel wat jaren is mijn hobby wiskunde project afgerond. Het is begonnen als een methode om het aantal delers te bepalen van een geheel getal. Later kwam ik erachter dat dit de: Divisor Functie heet. De gepresenteerde methode omschrijft de divisor functie met continue golven wat ik nu noem de: Wave Divisor Function.
Al mijn hoofdbevindingen zijn samengevat in dit korte document:
Er is nooit echt een doel geweest waar ik mee bezig was. Steeds stap voor stap iets proberen te begrijpen en van alle kanten te bestuderen. En stukje voor stukje kom je tot een geheel. Voornamelijk wiskunde opfrissen, leren en lezen. Eigenlijk anders bezig zijn met wiskunde zoals ik gewend was tijdens mijn studie.
Ik ben er al heel wat jaartjes mee bezig (begonnen in 2002). Regelmatig heb ik hier en daar wat gepost. Dit gaf mij wat motivatie meer te leren. Ook op "math stacks exchange" wat gepost niet veel reactie maar ook niet gebanned .
Als ik terugkijk ben ik blij met mijn hobby project. Waarbij soms tot bijna manisch toe aan gewerkt. Echter kom ik nu op een punt waar zware wiskunde nodig is iets te bewijzen (getallen theorie enz.). Stiekem hoop ik dat de methode misschien een bijdrage heeft aan de getallen theorie.
Gr,
Vince
Links hoe het begon in 2015 en 2018:
viewtopic.php?f=4&t=193553
viewtopic.php?f=72&t=206464