Xilvo schreef: ↑za 24 jul 2021, 19:09
Ik vroeg ook niet waarom er ook andere dan groene vogels waren maar waarom er juist niet of nauwelijks
wel groen gekleurde vogels zijn.
Volgens mij ben je ook gaande weg je vraag aan het formuleren
. Dus ik begrijp niet goed waarom je nu opeens een directe vraag deponeert.
Mijn vorige reactie over mogelijk grotere overleving/reproductie kans bonte vogels prima aan bij jouw zojuist gestelde vraag.
Als de reproductie van groene vogels lager is dan bonte vogels is dat een prima verklaring.
Tevens is het natuurlijk in het noordelijk Europees klimaat niet het hele jaar groen. We kennen ook de herfst ern winter waarbij een groene vogel waarschijnlijk even opvallend is dan een bonte vogel.
Dus de kans dat een vol groene vogel meer/minder overlevingskans heeft in ons klimaat met seizoenen lijkt mij ook een factor mee te wegen.
Tevens lijken mij vol groene planten meer voor te komen in het zuiderlijk en natte klimaten maar daar spreek ik slechts uit eigen ervaring.
Indien mijn reacties niet gewenst zijn vraag het mij gewoon en ik zwijg. Vaak krijg ik het idee alsof mijn denkwijze niet geaccepteerd word. En gaat men naar mijn mening correctief op mijn reacties inspelen (maar ik bedoelde zus of zo, en daar vroeg ik niet naar etc.) i.p.v. inhoudelijk.