Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
bassie
Artikelen: 0

even voorstellen

hey, ik zal even zo beleefd zijn en me voorstellen!!.ik ben bas 19 jaar en geintreseerd in alles wat met het helaal te doen heeft.ben in het bezit van een meade sgc60,700/60 refractor.en inmiddels alweer op zoek naar een goede reflector, ben student fotografie,en type dit bericht maar omdat het weer eens verschrikkelijk bewolkt is

nouja groetjes bas,,die nog vele vragen zal gaan stellen :roll:
skywatcher

Re: even voorstellen

welkom Bassie,

als je vragen hebt over het aankopen van een kijker,kan je die hier stellen. :roll:
bassie

Eerst een flink gaan sparen.maar ik ontdek nog iedere heldere nacht mooie dingen voorlopig kan ik nog vooruit :roll: wat vinden de experts trouwens van de telescoop die ik nu heb?

groetjes bas
skywatcher

een belangrijkere vraag is,wat vind jij zelf ervan?

ik heb zelf ook een 60/700mm buis liggen die dienst zal moeten doen als guidescope

en het was een van mijn eerste

in mijn geval stond er een 0.96" focuser op wat het gebruik van oculairs beperkte,inmiddels staat er een 1.25" focuser op en da's toch een stuk beter

optisch gezien vallen die kijkers best wel mee.
bassie

ik zelf ben er erg tevreden over,vind het voor 211 euro een top telescoop,zeker om mee te beginnen,dat ding neem je overal mee naar toe,goed stevig statief,,voorlopig voldoende maar goed volgende wil ik ook deepsky mee kunnen kijken,,en een setje zeiss oculairen is ook nooit weg :roll:
skywatcher

heb jij Zeiss oculairs? de welke?
bassie

nee heb ze nog niet..zoals alles van zeiss kosten die een vermogen,maargoed heb ook wel redelijk wat fotospul van zeiss maar zou ook wel een setje oculairen willen...morgen eens even me leverancier bellen wat me dat gaat kosten,
skywatcher

je weet toch dat Zeiss geen astro kijker meer maakt hé (wat een zeer spijtige zaak is)

als je naar Zeis huygens zoekt ,die zijn betaalbaar

maar de Zeiss-Abbe orthoscopen :roll:

als ik jou was zou ik eens rondkijken voor plossls,goed bruikbaar en zeer betaalbaar
bassie

door men werk als fotograaf hoor je nog wel het een en ander,,en het schijnt dat zeiss met een serie oculairen komt..maarja wat dat weer moet gaan kosten :P ik heb nu ook super plossels en ben er tevreden over..... :roll:

Terug naar “Sterrenkunde en Ruimtevaart”