Ik heb nog al wat oude balpennen .
Probleem vaak schrijven ze niet meer om dat vermoedelijk het balletje door uitdroging muurvast zit.
Leeg zijn ze zeker niet.
Is er een oplosmiddel waarmee je die balletjes weer los kunt krijgen?
Ga ik gelijk even proberen, wat heb ik te verliezen behalve een nu onbruikbare balpen.boertje125 schreef: ↑zo 18 feb 2024, 13:25 even heel kort in de vlam van een aansteker en dan rustig heen en weer halen over een vel papier\
eventueel een paar keer herhalen
Ga ik ook proberen.OOOVincentOOO schreef: ↑zo 18 feb 2024, 13:55 Schrijven op rubber schoenzool. Rubber weerstand kan helpen het kogeltje in beweging te krijgen. Dit ideetje vroeger geleerd ik denk op lagere school.
Ik heb nog een paar vulpennen liggen, eentje van mijn vader, met zij naam erop geërfd.Rhiannon schreef: ↑vr 23 feb 2024, 11:00 Ik gebruik meestal een ouderwetse vulpen, een Mont Blanc die ik heb gekregen voor mijn twaalfde verjaardag, samen met een horloge, omdat ik een grote meid was die in de eerste klas van het gym zat (ik ben in oktober jarig, dus dat was een mooi gericht cadeau). Balpennen drogen bij mij dus ook uit. Meestal gaat het dan om reclamepennen. Het gekke is dat een Parker en een Cross, die met vullingen werken, niet uitdrogen. Zou de kwaliteit van de inkt van die reclamepennen minder zijn?