Hallo,
Ik ben Peter Van Hecke, beeldend kunstenaar en werk deze zomer samen met een flamenco gezelschap. Ik werd gevraagd om een beeldend luik bij hun voorstelling te maken. Ik heb mezelf voorgenomen om hun muziek te proberen zichtbaar maken. Oa met lasers gemonteerd op speakers maak ik de trillingen van het gitaarspel zichtbaar op een vierkante gipsen plaat. Voor de danseres had ik gedacht een zelfde vierkant vlak te vullen met een (onder blacklight) zichtbare vloeistof of poeder waar de danseres doorheen kan dansen en zo met haar schoenen haar dansspoor zichtbaar maakt. Ik deed al enkele experimenten. Een vierkante plas tonic ziet er prachtig uit en laat prachtige sporen achter. Nadeel is dat het zo plakkerig is. De kinine in water oplossen zou een oplossing kunnen zijn dacht ik, maar ik heb geen idee waar aan kinine te geraken en hoe de verhouding kinine water er uit moet zien om een vergelijkbaar resultaat op te leveren... Dash gaf ook een mooi fel effect, maar is glad en dus gevaarlijk voor de danseres. De witmaker eruit gebruiken en oplossen in krijt of water leek me ook wel wat. Maar weer: wat zijn goeie verhoudingen, en waar koop ik zoiets? Is er iemand die me kan helpen of nog een andere gouden tip heeft. Bv zonder blacklight, veilig en niet aggressief voor de dansvloer. Wie geinteresseerd is het uiteindelijke resultaat te komen bewonderen is welkom op 22 augustus in het Arca theater in Gent (link hieronder).
Alvast heel erg bedankt!!!
Peter
https://www.arcatheater.be/evenement/ca ... ancias-ii/