Om nou gelijk god erbij te halen..
Ik denk dat er nog wel wat tussenvormen bestaan! Om even een vergelijking uit het dagelijks leven te nemen: ik denk niet dat mieren zich beseffen dat er mensen zijn. Zo af en toe wordt een mierengangenstelsel afgebrand door spiritus, dan weer valt er een enorm geconcentreerde lichtbundel op de rug van een collega-mier (zie ook Antz). Nare gebeurtenissen, die de mieren (mochten zij tot op dat niveau kunnen denken) zullen zien als goddelijke interventie. Toch blijkt de werkelijke reden vaak een 9 jarig jongetje te zijn
In dit geval denk ik niet dat mieren het voorstellingsvermogen hebben om zich te beseffen dat er iets groters is. Zo zijn er ongetwijfeld ook beestjes die enkel in 2 dimensies kunnen denken. Het zal lang duren (zoniet: nooit gebeuren) voordat dat deze 3 dimensies kunnen snappen.
Ik denk niet dat we ons meer dan 3 dimensies voor kunnen stellen, wat niet wegneemt dat ze er best zouden kunnen zijn! Wellicht bestaan er meer, en zijn er zelfs wezens die in deze hogere dimensies bestaan en ze begrijpen (en zich ook afvragen of er nog meer dimensies zijn...)
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic