Ik bedoel wie heeft er nou weer 's ochtends zin? Ik heb ook ergens gehoord dat je 's nachts gemiddeld zo'n 11 erecties hebt. Hebben we hier wellicht te maken met een soort geheime lichaamsfunctie?
Edit door Moderator: Je beeldspraak was ongewenst
De gemiddelde man loopt daar niet zo mee te koopmaar om even verder te gaan over die ochtenderectie: als iedere man deze normaalgezien iedere ochtend moet hebben als checkup, waarom "zien" we dat dan meestal niet. Is het net als die nachtelijke erecties dat ze weer zeer snel verdwijnt?
Dat klopt. Maar het is dus niet zo dat het lichaam denkt "hmm, dit zal ik maar 's ochtends doen, want overdag op kantoor is dat zo lastig". Het zal wel iets hormonaals zijn, wat met je dag/nachtcurve van doen heeft of zo. Kan de bijbehorende dictaten zo gauw niet meer vinden namelijk...een erectie wordt trouwens volgens mij helemaal niet veroorzaakt door een spier maar doordat de bloedvaten verder open gaan staan.
PreciesSyd schreef:De gemiddelde man loopt daar niet zo mee te koop
"Kijk eens, wat ik hier heb, schat" op de vroege ochtend
Maar het is dus niet zo dat het lichaam denkt "hmm, dit zal ik maar 's ochtends doen, want overdag op kantoor is dat zo lastig
jawel! precies dat! alleen in de oertijd zeg maar was het gewoon lastig zo,n bungelend ding en dat zou de overleving kans dan weer benadelen denk ik al is het maar een beetje.
Nou, ik denk dan vooral aan OF 1) de ophoping van hormonen of juist het gebrek eraan doordat het metabolisme en dus alle pathways anders verlopen als je slaapt, OF 2) iets met clock-genes.en idd je lichaam denkt niet echt en het is idd waarschijnlijk een hormonale kwestie maar wel om die reden.