ik heb zelf daar in ter peel gezeten en ik kan je gegaranderen dat het echt niet zo eraan toe gaat als nu in die fims te zien zijn op de vrijdag avond.
Ik heb best wel mijn lesje geleert,en ik moet nu nog vier dagen terug omdat justitie een rekenfout had gemaakt.
Maar ik kom nu als alles goed is in het half open terecht daar heb je meer vrijheid dan op het huis van bewaring.
Je zit nu altijd om 17.oo uur achter de deur en dat is geen lolletje,dat verzeker ik jullie.
Ik ben tot twee maal toe in de iso geplaatst maar dat is een hok waar je nog geen hond in zet.
J hebt daar niets dan aleen een matras en een wc en daar heb je het mee gehad.
Je hele gevoel van ritme in de buitenwereld is weg als je eruit komt en je weet dat je niets meer kan doen wat strafbaar is,doe je dat wel dan is dat je eigen risico en dan weet je dat je opgepakt kan worden en dat je terug gaat.
Maar de tweede keer als je daar beland pakken ze je strakker aan want dan leer je niet van je fouten.
Ik heb daar best wel veel vertrouwen gehad in het pesoneel,maar je kan ze niets echt in vertrouwen vertellen want alles wordt rond bezuind naar het andere personeel.
Je hebt daar je eigen mentoren enj die moeten proberen die tijd met je door te komen tot dat je buiten staat,en dat is niet altijd even makkelijk.
Ze kunnen het je heel moeilijk maken maar dat ligt geheel aan je eigen opstelling.
Je hebt daar eigenlijk alles alleen de sleutel van de voordeur mis je en dat is erg moeilijk vooral als het te lang duurt.
Ik heb daar vrouwen zien gaan en komen en dat gaat je niet in je koude kleren zitten dat vertel ik jullie.
Ik zelf zal nooit meer iets doen waar ik voor vast kom te zitten,want het is daar binnen niet zoals de meeste denken.
jolrich