Waarom is het schadelijk voor de maatschappij als een individu zich tot pulp wil spuiten? Waarom accepteren we het gemakkelijker van alcoholosten? Dat is immers vrij verkrijgbaar. Sterker nog: het is stoer om veel te drinken.
Ook een alcoholist wordt door de maatschappij met de nek aangekeken, dit wordt evenmin geaccepteerd.
Laat ons wat geleerd hebben van de drooglegging begin deze eeuw en de consequenties die deze tot gevolg had.
Waarom nog steeds grote criminelen een baan aan blijven bieden door de andere drugs nog steeds in de illegaliteit te houden?
Mensen blijven drinken, ook als het niet meer vrij verkrijgbaar is, door het illigaal te maken creeer je alleen maar meer geweld en criminaliteit.
Controle?
Volgens mij vergeet je dat als we met z'n allen gemakkelijker aan (hard)drugs kunnen komen, de vraag waarschijnlijk zal stijgen. Aanbod creeerd vraag, dat is een bewezen principe lijkt me.
Wil je meer mensen aan de drugs? Lijkt me geen goed plan.
Of meer mensen aan de drugs gaan als het gemakkelijker te verkrijgen is lijkt mij maar zeer de vraag, om dit tegen te gaan zijn afhankelijk van de drugs prima programma's op te zetten.
Je kunt gebruikers en hun gebruik gaan registreren, je kunt maximale hoeveelheden per persoon in gaan stellen, je kunt hulp aanbieden bij probleemgebruik en makkelijker werken met preventie.
Er is vanalles te bedenken.
Question is: als je (hard)drugs uit het donkere steegje haalt en het bij AH in de schappen legt, denk je dat het aantal verslaafden zal toenemen?
Zo nee: waarom niet?
Zie hierboven, maar daarnaast wil ik er aan toevoegen; zelfs al zouden het aantal verslaafden toenemen, wat dan nog?
Liever heb ik een aantal verslaafden erbij dan dat mijn oma met veel geweld beroofd wordt of mijn tante in Limburg die op een uitkering leeft in een zwaar crimineel milieu terechtkomt omdat ze haar genoodzaakt voelt wat hennepplanten op zolder te verbouwen om een extra zakcentje.
Ik wil op mijn beurt gewoon een paar xtc-pilletjes kunnen kopen zonder te maken te hebben met duistere figuren die niet te vertrouwen zijn evenals het maar afwachten is wat er in die pilletjes verwerkt zit.
Omdat de overheid wat denkt te maken te hebben met wat ik gebruik dwingt ze mij die kant op.
http://www.rivm.nl/vtv/object_document/o1890n17539.html
Daar staat "Nederland kent minste probleemgebruikers van harddrugs in EU-15"
En er staat (over alcohol) "Misbruik hoog, afhankelijkheid laag in Nederland"
De laatste van de twee is vrij te koop. Zelfs opgeleukt met kleurtjes en veel suiker om het maar aan de jeugd te verkopen.. Is dat goed?
Dit hoor je mij niet zeggen, ik probeer hier geen drugs te promoten, veel verstandiger is het om er van af te blijven.
Ik ben van mening dat de overheid drugsgebruik tegen moet gaan, het is de manier waarop dit gebeurt die ik aan het bestrijden ben.