haagsev
Artikelen: 0

fout met opstarten

als ik mijn pc opstart, krijg ik een blauw scherm met dat er een fout is opgetreden met het opstarten van windows, om schade te voorkomen is windows uitgeschakelt. blablabla..

de fout is: unmountable_boot_volume

ik heb geprobeerd mijn pc in veilige modus op te starten, maar dat werkt ook niet (dus ik kan eigenlijk niet mijn pc op voor internet of wat dan ook)

weet iemand hoe ik dit kan oplossen..?
Ascension

Re: fout met opstarten

Vrijwel niet.

De enigste oplossing is om Windows opnieuw te installeren - desnoods op een andere partitie.
This old world still looks the same.
Rogier

Als je bekend bent met Linux zou je bijvoorbeeld met een Knoppix CD kunnen booten.

Of anders je harddisk even in een andere PC hangen en zoveel mogelijk redden, je huidige windows installatie is zo goed als zeker verloren dus die zul je wel moeten herinstalleren.
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.
haagsev

mhh, ik d8 al dat ik me windows opnieuw moest installerent, maar slim idee om ff me hardeschrijf aan andere pc te hangen, als mogelijk,

hoe doe ik dat dan, want ik zit nu op me pa's pc waar vroeger 2 hardeschrijven in zaten *nu nog 1*, dus ik denk dat dat hier wel moet kunnen??

Dan maar vanmiddag xp er overheen gooien, alvast bedankt voor alle hulp (ben nouw emaal niet zo goed met pc's)
Wouter_Masselink

Typisch gevalletje van een 'blue screen of death'

Afbeelding

:wink:
"Meep meep meep." Beaker
haagsev

neej, ik moet echt windows eroverheen gooie (heb et eerder gehad kwam k net achter)

maar ik zou graag nog ff willen weten hoe ik me harde schrijf er bij me pa indoe (gewoon erin en aanzette als 2de schrijf?)
Schwartz

Als je een 2e harddisk erbij zet moet je de ene HD op master en de andere op slave zetten door een nokje op de achterkant van de HD te verplaatsen.

Degene die nu windows omvat is de master en het nokje zit dan op de masterplek.

Nokje kun je met een klein tangetje verplaatsen.

Een nieuwe 80 giga kopen kost ook niet zo veel.

Een computer met 1 hardschijf vind ik niks, dus ik laat altijd een 2e erbij zetten.
Een computertaal is voor mensen, niet voor de computer.
albert davinci

Ik heb een keer of 4 dat hatelijke scherm gehad :)

4 keer sloot mijn PC uit zichzelf af om schade te voorkomen :) :)

1 keer kreeg ik dat scherm met opstarten. Nog een andere keer kwam mijn PC niet toe aan dat scherm omdat het daarvoor al bleef haken. Deze accidentjes zijn over de tijd dermate verspreid dat het geen structureel probleem lijkt te zijn.

Desalniettemin ga ik ook maar eens een extra HD kopen voor het geval mijn harddisk ooit eens zou crashen. Deze accidentjes hebben mij wakker geschud, er kan van alles misgaan met de PC.

Stel dat ik ooit opnieuw Windows moet installeren en ik kan mijn CD niet meer vinden of de CD is beschadigd, ga ik dan een nieuwe moeten kopen?

Ik hoop toch van niet, MS heeft dmv de automatische registratie toch het bewijs dat ik dat gekocht heb bij de aanschaf van mijn computer.

Of kan ik gewoon via vrienden aan een goed werkende copie kopen of hun Windows ook op mijn PC installeren?

Voor het geval dat zoiets eens gebeurd zou ik alvast graag willen weten hoe dat op te lossen.
Bart

Je kunt hun versie van Windows met jouw registratiecode installeren.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton
dysprosium

misschien kun je deze vraag ook op forums.breekpunt.nl zetten, misschien dat je daar verder komt :wink:
qrnlk
Lorentziaan

Ooit overwogen om te migreren naar een andere besturingssysteem?
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs
albert davinci

Dank je voor het antwoord. Goed om te weten.
Ooit overwogen om te migreren naar een andere besturingssysteem?
Die vraag zal zeker aan de TS gericht zijn?

Ik zou er zelf nooit aan beginnen. Te ingewikkeld, te onbekend. Het is een beetje als van 10 m hoog in water springen zonder dat je de diepte en evt. obstakels hebt verkend. Ik begin er niet aan zolang ik het niet moet.
Blueflame

Als je systeem weer op punt staat, kan je hier : http://sommerville.uvt.nl/ubuntu/6.06/ eens een kijkje gaan nemen. Na downloaden en branden van de voor jouw nodige ISO ( wellicht PC, Intel X86 ) , kan je, door te booten vanaf de CD, eens een kijkje in Linux nemen zonder dat je iets aan de huidige comfiguratie van je PC hoeft te veranderen. Leuk om eens met iets anders in contact te komen. Ook altijd leerrijk. En gratis ! Mvg.
Wouter_Masselink

Dat weet ik zo net nog niet. Een versie van windhoos instaleren met een andere registratiecode heeft bij mij nog wel eens problematisch willen zijn.
"Meep meep meep." Beaker
albert davinci

albert davinci schreef:
Dat weet ik zo net nog niet. Een versie van windhoos instaleren met een andere registratiecode heeft bij mij nog wel eens problematisch willen zijn.
Let op Wouter. Dat is iets anders dan dat hij zei.

Hij zegt dat je een ander exemplaar van Windos (niet jouw eigen CD maar die van een vriend) kan installeren met jouw eigen registratiecode (die bij mij op mijn computer staat).

Hij zegt niet dat je op jouw computer jouw versie of een andere versie van Windows kan installeren met een andere registratiecode.

Blijkbaar is de CD van Windows vrij te gebruiken (misschien zelfs te copiëren?) en is er op de computer een bepaalde registratiecode waarmee gecontroleerd wordt dat je er ooit voor betaald hebt.

Dit suggereert tevens dat ik niet de door mij gekochte Windows kan installeren op een andere computer als ik bijvoorbeeld een nieuwe computer zou kopen. :)

Dan ga ik toch op zoek gaan naar een crack. Ik betaal voor het programma, ik heb er recht op om dat op éénder welke computer te gebruiken, zolang het mijn computer is.

Terug naar “Informatica en programmeren”