Als ik reageer op een volledig direct voorgaand bericht dan vind ik het overkill om te quoten. Ik neem aan dat iemand die mijn bericht leest, ook al op de hoogte is van de inhoud van het vorige bericht.
Als ik reageer op een deel van het direct voorgaand bericht dan knip ik dát stuk eruit, plak het in mijn bericht en paats het tussen quotes. Ik vind het overkill om daar ook de naam van de schrijver bij te noemen. Ik wil alleen maar op die uitspraak reageren, niet op de persoon.
Als ik in één bericht meerdere personen aanhaal, dan plaats ik de namen er wél bij.
Als ik topics doorlees en ik moet dan door
Code: Selecteer alles
pietje zei:
Quote:
Klaasje zei:
Quote:
Marietje zei:
Quote:
reactie Klaasje op Marietje
reactie Pietje op Klaasje
reactie Truusje op Pietje
dan gaat het me ook een beetje duizelen
En als je de quoteknop gebruikt krijg je automatisch alle codes en plaatjes mee. Dat reageert heel vlot, quote hele bericht, niks wijzigen, één regeltje reactie eronder. ("vind ik ook!") Typisch iets voor luie forummers, en de lezer wordt doodmoe van de ballast.
En áls je dan je lezer niet met ballast wil confronteren wordt het niet zelden een heel gepuzzel om die codes in orde te krijgen nadat je de ballast weggeknipt hebt.
Kortom, ik vind dat er ook regelmatig tevéél van die Quote-codes gebruik wordt gemaakt.