oenuh
Artikelen: 0

Wormgaten

wie kan mij wat over de wormgaten vertellen omdat ik laatst had gelezen dat ze denken dat een wormgat begint met een zwart gat(alles wordt opgeslokt) en eindigt met een witte(alles wordt afgestoten)`en of het dan ook mogelijk is dat daar de ruimte door kromt
Tool

Re: Wormgaten

Om een wormgat te maken heb je meer nodig dan kromming van ruimte, je moet dan ook de ruimte echt veranderen toch zodat je van die ene plaats naar die andere plaats kan?

Volgens mij zei Einstein dat dit onmogelijk is omdat je ruimte alleen kan krommen.
Rogier

Er is inderdaad meer voor nodig dan alleen kromming, een wormgat verandert de topologie van de ruimte. Dat wil zeggen: je moet niet alleen kneden maar echt scheuren maken in de ruimte en stukken "aan elkaar plakken".

Wat is een wit gat voor iets? Ik bedoel waar bestaat het uit, en hoe stoot het alles af? (er is toch niet zoiets als negatieve zwaartekracht?)
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.
oenuh

Rogier schreef:Er is inderdaad meer voor nodig dan alleen kromming, een wormgat verandert de topologie van de ruimte. Dat wil zeggen: je moet niet alleen kneden maar echt scheuren maken in de ruimte en stukken "aan elkaar plakken".

Wat is een wit gat voor iets? Ik bedoel waar bestaat het uit, en hoe stoot het alles af? (er is toch niet zoiets als negatieve zwaartekracht?)
Dit is dus wat einstein bedoelde en het is niet zeker dat een wit bestaat.
Tool schreef:Om een wormgat te maken heb je meer nodig dan kromming van ruimte, je moet dan ook de ruimte echt veranderen toch zodat je van die ene plaats naar die andere plaats kan?

Volgens mij zei Einstein dat dit onmogelijk is omdat je ruimte alleen kan krommen.
maar een wormgat maak je niet dat is er gewoon, die zijn meestal maar iets van 10 seconden open dus dan moet je stabilisators gaan bouwen met negatieve energie er zijn al verschillende experimenten gedaan
peterdevis

Ik wil er aan toevoegen dat wormgaten tot op heden enkel een wiskundige afleiding zijn binnen de algemene relativiteitstheorie. Er bestaat dus nog geen enkel bewijs voor het bestaan ervan. Het kan sdus ook zijn dat deze wiskundige oplossing natuurkundig gezien onzinnig is en dat zwarte gaten dus niet bestaan. Al wie vraagstukken met tweedegraadsvergelijkingen heeft opgelost zal wel begrijpen wat natuurkundig onzinnige oplossingen betekenen.
Gamer

Al wie vraagstukken met tweedegraadsvergelijkingen heeft opgelost zal wel begrijpen wat natuurkundig onzinnige oplossingen betekenen.
Wat voor een vraagstukken?K bedoel,wij op school hebben het vaak over parabolen gehad,maar geef eens een voorbeeld

Danku :shock:
Bart

Gamer schreef:Wat voor een vraagstukken?K bedoel,wij op school hebben het vaak over parabolen gehad,maar geef eens een voorbeeld

Danku   :shock:
Voorbeelden zijn sommige imaginaire en negatieve oplossingen.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton
oenuh

Ik wil er aan toevoegen dat wormgaten tot op heden enkel een wiskundige afleiding zijn binnen de algemene relativiteitstheorie. Er bestaat dus nog geen enkel bewijs voor het bestaan ervan. Het kan sdus ook zijn dat deze wiskundige oplossing natuurkundig gezien onzinnig is en dat zwarte gaten dus niet bestaan. Al wie vraagstukken met tweedegraadsvergelijkingen heeft opgelost zal wel begrijpen wat natuurkundig onzinnige oplossingen betekenen.

Ze bestaan wel omdat er vorig jaar (ofzoiets) enntje is ontdekt :shock: ;)
peterdevis

Ze bestaan wel omdat er vorig jaar (ofzoiets) enntje is ontdekt :shock:   ;)

Graag een referentie. (want ik geloof er geen barst van)
oenuh

peterdevis schreef:
oenuh schreef:
Ze bestaan wel omdat er vorig jaar (ofzoiets) enntje is ontdekt :shock:   ;)

Graag een referentie. (want ik geloof er geen barst van)
w8 ff krijg je strax
Elmo

Ik geloof er ook geen barst van. De referentie zou iets moeten zijn als Phys. Rev. Lett. voordat ik het zou gelofen (Science / Nature kan ook :shock: ).
Never underestimate the predictability of stupidity...
NASE

er bestaat mss wel zoiets als antimaterie. Waar we dus nog niets over kennen en dus ook niet weten hoe zwaartekracht daar werkt.

Als materie materie aantrekt. Mss stoot anitmaterie materie dan af.

Voor zo ver ik weet hebben ze al 'foto's' gemaakt van een zwart gat. Nu moet ik wel toegeven dat ik geen link heb, maar zal ff zoeken.
peterdevis

er bestaat mss wel zoiets als antimaterie. Waar we dus nog niets over kennen en dus ook niet weten hoe zwaartekracht daar werkt.

Als materie materie aantrekt. Mss stoot anitmaterie materie dan af.
Antimaterie is een vaststaand begrip in de deeltjesfysica. Een voorbeeld hiervan zijn positronen. Echter antimaterie heeft niets te maken met antizwaartekracht.
Anonymous

De vraag of er zwarte gaten zijn is ja.

Maar of dit nou een zwart gat is waar alle materie in verdwijnt en waar zelfs licht niet uit kan ontsnappen dat is de vraag.

Zie het zo dat er in ons heelal alle verschillende vormen van zwaartekracht zich voor zullen doen.

Als er geen zwaartekracht en aantrekkingskracht was geweest was er ook geen heelal.

Van de vele vormen die zwaartekracht kan aannemen in allerlei verschillende situaties kan de mens alleen maar naar gissen.

Zelfs een zwartgat zal aan verandering onderhevig zijn omdat een systeem nooit eeuwig is. Ieder systeem wat het ook is zal altijd veranderen.

Of je dan een wormgat krijgt naar een andere dimensie dat is gissen.
Elmo

roy schreef:Maar of dit nou een zwart gat is waar alle materie in verdwijnt en waar zelfs licht niet uit kan ontsnappen dat is de vraag.

Zie het zo dat er in ons heelal alle verschillende vormen van zwaartekracht zich voor zullen doen.

Als er geen zwaartekracht en aantrekkingskracht was geweest was er ook geen heelal.

Van de vele vormen die zwaartekracht kan aannemen in allerlei verschillende situaties kan de mens alleen maar naar gissen.

Zelfs een zwartgat zal aan verandering onderhevig zijn omdat een systeem nooit eeuwig is. Ieder systeem wat het ook is zal altijd veranderen.

Of je dan een wormgat krijgt naar een andere dimensie dat is gissen.

Dit is niet in overeenstemming met de huidige stand van de natuurkunde.
Never underestimate the predictability of stupidity...

Terug naar “Ruimtefysica”