ik ben tijdens het leren van mij cursus chemie, waar het over orbitaal theorie gaat, en dus ook beetje over kwantum mechanica, ben ik op de volgende formule gestoten.
v = c /
of mss met ander symbolen, in elke geval, de frequentie is gelijk aan de lichtsnelheid gedeeld door de golflente. Dit geeft dus de frequentie van een foton uitgezonden door een elektron. Nu vraag ik mij af, die c slaat op de licht snelhied, maar welke snelhied van het foton wordt daar mee bedoelt.
Want volgens mij heb je 2 snelheden. Wordt daarmee de effectieve snelheid van het foton bedoelt. Dus moest je op het foton zitten dat je dan met de lichtsnelheid vooruit gaat in een golf beweging. Of is het de afstand die het elektron aflegt van A naar B gedeelt door de tijd, als of het geen golf beweging maakt. Dus als de golf beweging van boven naar beneden gaat, en je van boven kijkt, dan zie je alleen maar 1 lijn. De snelheid dus van die lijn.
Welke van de 2 is het, de snelheid van het foton of de snelheid van de lijn?
ik zet dit hier omdat ik eigenlijk niet goed weet waar het moet staan en om dat het in mijn cursus stond bij het stuk over van kwantum mechanica. Staat het niet goed, vergeef mij dan.
P.S. ik denk dus iets raars gevonden te hebben, maar heb eerst nog wat informatie nodig om het uit te kunnen werken. Ik hoop dat jullie mij een beetje willen helpen.