na mijn weten weten wij sinds de tijd van de Sumiriers (misschien daarvoor ook, maar dat is nooit gedocumenteert) dit was 6000jaar geleden..Deze mensen wisten van het bestaan van alle planeet met massa rotatie, etc etc. Naast pluto hadden ze Niburu gezet, maar die is (nog) niet gevonden. Maar hoe ze dit wisten weet niemand precies
je hebt inderdaad gelijk! heb het even opgezocht en vond zelfs dat uranus in zeer goede omstandigheden (dus niet in belgie ) zelfs met het blote oog zichtbaar is.
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.
Ik heb hier een antiquarisch boek staan dat zeker ook in een universiteitsbibliotheek aanwezig is. Het betreft:
F. Kaiser (1851). De geschiedenis der Ontdekkingen van Planeten, als een tafereel van het wezen en den toestand der sterrekunde, in de taal van het dagelijksche leven voorgedragen (Sulpke, Amsterdam). 764 p.
Kaiser gaat uitvoerig in op de ontdekkingen en de ontdekkers en de rivaliteit tussen de ontdekkers. Het geeft een aardige indruk hoe dat in zijn werk gaat.