nick_tsm
Artikelen: 0

[elektronica] da converter/ad converter

ik zoek een IC voor aan analoog signaal om te vormen naar een digitaal signaal, en omgekeerd (dit zijn 2 apparte werkjes!). het concept van mijn werkje dat ik moet maken is: met een functiegenerator dan een analoog (of digitaal) signaal aan te leggen, laten omvormen door de 'onbekende' IC en dan het door middel van LED's en een 7-Segment display het digitaal signaal te laten uitlezen, door middel van een metertje het andere analoog signaal te laten omvormen. Ik heb al wat gezocht op op google, maar de meest interessante sites of documenten waren PDF-files, en acrobat reader werkt niet op deze oude computers.

Dank bij voorbaat voor uw hulp!
Franske
Artikelen: 0

Re: [elektronica] da converter/ad converter

Ik heb al wat gezocht op op google, maar de meest interessante sites of documenten waren PDF-files, en acrobat reader werkt niet op deze oude computers.  

Misschien de PDF'jes opslaan en ze op een computer met acrobat bekijken.

Er zijn honderden soorten AD en DA converters, met allemaal hun specifieke eigenschappen.

Het is onmogelijk een paar types te noemen die voldoen aan de eisen die je er aan zou kunnen stellen.

Ga naar de bieb en zoek een goed boek over AD/DA converters en toepassingen. Misschien kun je ook bij de betere electronicazaken kijken en navragen.
"I can't stand burnt toast. I loathe bus terminals. Full of lost luggage and lost souls. Then there's unrequited love, and tyranny, and cruelty." (the 7th Doctor)

Terug naar “Elektrotechniek”