Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Anonymous
Artikelen: 0

Stromingsleer: Typen stomingsmeters of drukmeters

Na een lange tijd 'googlen' geef ik het op. Ik heb de opdracht een presentatie te houden over een stromingsmeter of drukmeter. Nu ben ik op zoek naar benamingen van verschillende typen meters of meetsystemen. En dan een beetje in de richting van gebruik in de praktijk.

Tien presentaties waarbij geen van de typen twee keer voor mag komen. Een Venturimeter is al bezet, en verder heb ik geen idee wat de wereld ons nog meer bied....

Wie-o-wie?
Anonymous

Re: Stromingsleer: Typen stomingsmeters of drukmeters

http://www.krohne-mar.com/t1/Portal_KROHNE...nal.1922.0.html

Krohne is een fabrikant van dat soort dingen, zit in Dordrecht. Maken oa. elektrische flowmeters enzo.

Er zijn nog wel meer van die dingen die op soortgelijke principes berusten als Venturi, oa. Pitot.

Suc6 ermee
RDLoos

Re: Stromingsleer: Typen stomingsmeters of drukmeters

Als student Chemie/Chemische technologie op het HBO zul je vast ook 'Stromingsleer' van J.A. Potting gebruiken. Wij hadden dat in ieder geval vorig jaar wel gebruikt. In hoofdstuk 10 (blz 112 t/m 129) van dit boek staan meerdere soorten stroomsnelheidsmeters weergegeven.

- Pitotbuis

- Venturibuis

- Rotameter

Gebruiken jullie deze boek niet, dan kun je hierom altijd nog vragen bij één van de studenten die vorig jaar propedeuse chemie deden of je deze boek kunt lenen (tijdens organische chemie bijvoorbeeld).

In deze hoofdstuk staat niet veel over de praktijk, maar wel meer dan enkel de Venturimeter.

Terug naar “Natuurkunde”