Het 'steenkolenengels' van Nederlanders is slechter dan ze zelf denken. Vooral Noordamerikaanse toehoorders blijken zich - meer dan Britten en Australiërs - aan de gemankeerde uitspraak te storen.
Lees meer ... Kennislink
Moderator: Rhiannon
inderdaad, terwijl ze zelf engels flink kunnen vernaaien, je zou de engelsen soms eens over de amerikanen moeten horen
tientallen cq honderd miljoen Amerikanen spreken prima Spaans als tweede taal. Een bais spaans wordt zelfs op veel basisscholen al gegeven. En als je zelf de meest gebruikte taal spreekt is dat ook minder noodzakelijk.wel als je het vergelijkt met het origineel, maar wat ik ermee bedoel is dat zij het ergste klagen en dat britten minder klagen. maar zoals DPW al zei: ze hebben geen flauw idee hoe het is om een 2de taal te spreken, die hebben ze niet.
Hehe en dat is precies mijn punt, dat is een irreele vergelijking, vergelijkbaar met dat wij zouden klagen over Zuid-Afrikaans.wel als je het vergelijkt met het origineel,
Dat snap ik natuurlijk wel, dat is ook precies mijn punt. Amerikaans is ook van Engels afgeleid en is een eigen leven gaan leiden, net zo ver van Engeland als ZA van Nederland is.Zuid afrikaans is geen Nederlands, maar van het nederlands afgeleid.