Moderator: physicalattraction
De GPS programatuur is volledig gebaseerd op de relativiteitstheorie.Volgens R Hatch's Modified Lorentz Ether Theory (MLET)(www.egtphysics.net/index), -hij werkt met gps-sattelieten en hun tijdswaarneming-, en anderen is er een hiaat in de relativiteitstheorie van Einstein
Dit is niet waar. De twee axioma's die Einstein gebruikte voor zijn relativiteitstheorie zijn:Een van de axioma's of voorwaarden voor de Speciale relativieteits Theorie (SRT) van Einstein is dat de "dragged ether" niet bestaat.
Wetenschappers zijn bereidt de gekste dingen aan te nemen om sommige verschijnselen te verklaren. De quantumtheorie en stringtheorieen zijn hier goede voorbeelden van.Dit werd door Einstein aangenomen, maar nu blijkt dat dit niet zo is, althans dat wordt gesteld in www.paradox-paradigm.nl hoodstuk "Incompetent Science".
Houdt de wetenschap ons voor de gek?
Ik denk dat bij Einstein inderdaad het afschaffen van de ether ten grondslag lag aan zijn postulaten. In tegenstelling tot wat velen schijnen te denken postuleerde Einstein namelijk niet dat licht in ieder inertiaal stelsel een snelheid c had. Hij postuleerde dat de lichtsnelheid onafhankelijk was van de snelheid van de bron (ook in veel leerboeken staat dat overigens verkeerd). Uit dit postulaat en het postulaat dat natuurwetten in ieder inertiaalstelsel hetzelfde zijn (dus ook de wetten van het electromagnetisme) leidde hij als conclusie af dat lichtsnelheid in ieder inertiaalstelsel hetzelfde is.Dit is niet waar. De twee axioma's die Einstein gebruikte voor zijn relativiteitstheorie zijn:Een van de axioma's of voorwaarden voor de Speciale relativieteits Theorie (SRT) van Einstein is dat de "dragged ether" niet bestaat.
Alle natuurwetten nemen dezelfde vorm aan in alle inertiaal stelsels
Licht beweegt in elk inertiaalstelsel met een snelheid c.
Wat wel is : De relativiteitstheorie heeft geen ether nodig om allerlei zaken te verklaren. Waarom er dan één invoeren?
Ik denk dat bij Einstein inderdaad het afschaffen van de ether ten grondslag lag aan zijn postulaten
Ik denk dat bij Einstein inderdaad het afschaffen van de ether ten grondslag lag aan zijn postulaten
Interresante zienswijze.
maar hoe dan ook komt hij met een theorie die de ongerijmdheden van de wetten van Maxwell oplost, zonder een ether in te voeren. Dat is nog iets anders dan een axioma aan te nemen dat er geen ether is.
Hier een engelse vertaling http://www.fourmilab.ch/etexts/einstein/specrel/www/Ik moet bekennen dat ik het oorspronkelike werk van Einstein nooit gelezen heb maar ik heb begrepen dat het nog steeds een van de helderste verhandelingen over speciale relativiteitstheorie is. Einstein stond trouwens toch bekend om zijn heldere redeneertrant.
Dit nu is de omgekeerde wereld! De RT is er niet gekomen omdat deze geen ether nodig heeft; de RT is er gekomen omdat de wetenschap ether heeft afgwezen. Het omgekeerde van wat Peterdavis beweert!peterdevis schreef:Wat wel is : De relativiteitstheorie heeft geen ether nodig om allerlei zaken te verklaren. Waarom er dan één invoeren?
Ofwel kun je niet goed lezen ofwel druk ik mij verkeerd uit.Dit nu is de omgekeerde wereld! De RT is er niet gekomen omdat deze geen ether nodig heeft; de RT is er gekomen omdat de wetenschap ether heeft afgwezen. Het omgekeerde van wat Peterdavis beweert!
1) Ik was mij er nog niet van bewust dat het bestaan van ether bewezen is. Graag een referentie van een proef die deze ether aantoontDus nu blijkt dat het zeer waarschijnlijk is dat de ether wel bestaat verliest de SRT alsnog zijn bestaansrecht.
De exacte berekening van de stellaire aberratie van iedere ster is de proef; het onweerlegbare empirische bewijs. Niet globaal maar 100% nauwkeurig; exact!1) Ik was mij er nog niet van bewust dat het bestaan van ether bewezen is. Graag een referentie van een proef die deze ether aantoont
hoe verklaart zij de relativiteit van tijd bij GPS systemen?