Phillip
Artikelen: 0

klonen: dezelfde DNA, vingerafdruk, mentaliteit,... ????

mijn vraag:

als ik mij zelf kloon, heeft mijn 'kloon' dezelfde DNA, Vingerafdruk, mentaliteit,...

ik denk: "ieder mens is een uniek."
Wie zoekt, die vindt... waar een wil is, is een weg en op een dag.... we find the final frontier!
OneStepForward

Re: klonen: dezelfde DNA, vingerafdruk, mentaliteit,... ????

Maar jou kloon heeft niet de zelfde levenservaring, dus zal een ander persoon zijn.
"De geschiedenis is de totale som van de dingen die hadden kunnen vermeden worden." - Konrad Adenauer
Dalton

Wel hetzelfde DNA maar niet dezelfde vingerafdruk en mentaliteit.

Een kloon is in principe hetzelfde als een eeneiige tweeling.
1207

ik denk: "ieder mens is een uniek."

klopt als een bus
Assassinator

jeap, komt omdat je nooooooit 100% dezelfde levenservaringen kunt nabootsen, er zijn simpelweg veeeeeelste veel mogelijkheden. alleen lichaameliijk identiek dus, blijft leuk voor practical jokes :)
'The universe has a way of not caring about what you believe.'

- Robert Heinlein -
Spitfire28

jeap, komt omdat je nooooooit 100% dezelfde levenservaringen kunt nabootsen, er zijn simpelweg veeeeeelste veel mogelijkheden. alleen lichaameliijk identiek dus, blijft leuk voor practical jokes :)

als je niet dezelfde vingerafdruk hebt is het lichamelijk ook niet identiek hé 8)
Phillip

maw, het gedacht van "op die manier kan je eeuwig leven" is regelrecht een grote leugen. :)

ik bedoel, uw zelf klonen is niet gelijk aan eeuwig leven.

bedankt allen voor deze toelichting. ;-)

---

nu we toch op deze filosofisch rubriek zitten, wil ik dan het volgende concluderen:

uw DNA, uw genen,... bepalen niet uw levenswijze, maar gij -als mens zelf- zelf bepaald wie gij wil zijn of worden, wat voor levensomstandigheid dan ook mag wezen.

maw, kloon ik mij, manier van spreken, 1 miljoen keren. dan zijn het 1 miljoen verschillende mensen, qua karakter. dat wil ik nu aanvaarden.

maar verschillende vingerafdrukken :?:

door wie of wat en hoe wordt dat bepaald :-?

een mysterie.....
Wie zoekt, die vindt... waar een wil is, is een weg en op een dag.... we find the final frontier!
Assassinator

niet dezelfde vingerafdruk? ja dan zijn ze lichaamelijk niet identiek nee. nu ik er zo over nadenk kan dat ook nooit, ook de doorbloeding in je gezicht is altijd anders, ook een soort vingerafdruk :) volgens mij ligt dat gewoon puur aan toeval.

- Robert Heinlein -
Dalton

De omstandigheden in de baarmoeder zullen nooit gelijk zijn.

Er zijn honderden variaties te bedenken waardoor een cel net iets anders groeit.

Temperatuur, zwaartekracht, drukpunten, dieet van de moeder en ga zo maar door.

Daardoor zal de vingerafdruk of iris altijd net iets anders zijn.
Spitfire28

Dalton schreef:De omstandigheden in de baarmoeder zullen nooit gelijk zijn.

Er zijn honderden variaties te bedenken waardoor een cel net iets anders groeit.

Temperatuur, zwaartekracht, drukpunten, dieet van de moeder en ga zo maar door.

Daardoor zal de vingerafdruk of iris altijd net iets anders zijn.

en de invloeden uit de omgeving zijn ook anders, ook al groei je samen op je zal toch nooit dezelfde prikkels uit je omgeving ontvangen als je tweelingsbroer of tweelingszus

dit is voor een deel bepalend voor het karakter, waardoor het karakter ook verschillend zal zijn
Phillip

...en hoe zit dat met de "stem" :)

-zonder te forseren zoals iemanand imiteren-

ik weet niet of ik deze vraag hier mag stellen,... ik waag er op:

is het mogelijk om de menselijke DNA-patronen en weet ik nog allemaal, in kaart te brengen?
Assassinator

is het mogelijk om de menselijke DNA-patronen en weet ik nog allemaal, in kaart te brengen?
emm, heb je in een grot geleefd ofzo :?: dat is al gebeurt in 2000, terwijl ze in 2010 verwachte ermee klaar te zijn, in die tijd hebben ze al veel andere dieren in kaart gebracht. o.a de zeeëgel die genetisch maar liefst 70% overeenkomt met de mens!! zo zie je maar :)

- Robert Heinlein -
qrnlk
Lorentziaan

DNA bevat een programma voor het bouwen en het biochemisch onderhoud van een lichaam. Dit programma wordt echter dynamisch geïnterpreteerd: Het past zich aan de omstandigheden van het moment aan. Aangezien de omstandigheden (het "milieu" wegens gebrek aan een betere term) nooit tweemaal exact gelijk kan zijn zal het resultaat van twee runs van hetzelfde programma hier en daar op details moeten verschillen.

Deze verschillen zullen invloed hebben op het verdere verloop van de bouw en de werking van het lichaam. Kleine verschillen in het begin hebben soms grote verschillen tot gevolg, grote verschillen hebben soms amper waarneembare gevolgen naar verloop van tijd.
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs
Mrtn

Het complete menselijk genoom is al enige jaren bekend (base-sequentie). Google even op "human genome project" en je zult meer dan genoeg info vinden :)
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-
1207

emm, heb je in een grot geleefd ofzo :) dat is al gebeurt in 2000, terwijl ze in 2010 verwachte ermee klaar te zijn, in die tijd hebben ze al veel andere dieren in kaart gebracht. o.a de zeeëgel die genetisch maar liefst 70% overeenkomt met de mens!! zo zie je maar :)

en een banaan is voor 50% gelijk aan de mens :?:

Terug naar “Sociale en praktische filosofie, ethiek”