Ik heb destijds "the elegant universe" gezien van Brian Greene (je kan ze downloaden via bittorrent of bekijken op
http://www.pbs.org/wgbh/nova/elegant/program.html). De eerste 2 delen (als je download zijn het er 3) zijn lekker begrijpelijk opgezet (voor leken). Deel1 t.a.v. Newton / Einstein en deel 2; hoe deze wetten afwijken van de quantumfysica. Deel 3 bestaat uit de snaartheorie.
Het was mijn eerste kennismaking met quantumfysica. Ik vond het behoorlijk fasicinerend (lees: mindblowing). Niels Bohr zei als eens:
"If quantum mechanics hasn't profoundly shocked you, you haven't understood it yet". Ik ben nu "bezig" met het boek van Brian Greene: "de ontrafeling van de kosmos". Hoewel het behoorlijk simpel (met plaatjes als voorbeelden) wordt gebracht. Kan ik het soms niet volgen omdat het zo afwijkt van de dagelijkse wetten of mijn beleving van de werkelijkheid. Maar dat is persoonlijk, ik heb geen natuurkundige opleiding gevolgd. Gevolg is wel dat het boek al enige tijd ongebruikt in de kast staat. Maar kan hem je wel aanraden.