Moderators: jkien, Michel Uphoff
Ger schreef:Even interrupt: wat moet ik me voorstellen bij een negatieve kromming?
\(\bigcup\)ipv\(\bigcap\)ofzo? Of toch heel iets anders?
Merk ook op dat een tennisbal een eindig oppervlak heeft, terwijl een zadel oneindig groot zou zijn als hij geen rand had.aaargh schreef:Een tennisbal is positief gekromt, een vlak papier is niet gekromd, een zadel is negatief gekromd.Ger schreef:Even interrupt: wat moet ik me voorstellen bij een negatieve kromming?
\(\bigcup\)ipv\(\bigcap\)ofzo? Of toch heel iets anders?
Dat maakt voor dit meetkundige probleem toch verder niet uit?Een klein heelalletje betekend dat de natuurkrachten die dat heelal maken tot wat het is ook verkleint moeten zijn.
Ik denk het wel, dus dit idee:Stel, het universum is zo groot als mijn kamer. En ik zweef daarin. Hoe zou het eruitzien? En is er een verschil bij verschillende mate van kromming (positief of negatief)? Zou ik mezelf oneindig keer zien?
De natuurkrachten hebben idd invloed op hoe de ruimte gekromd is.Nou...natuurkrachten hebben invloed op die kromming. En konden we ons maar voorstellen hoe het was in het vroege heelal, geen mens heeft dat meegemaakt dus dat ligt helaas buiten ons vermogen
Bekijk de volgende familie van afbeeldingen geparametriseerd door t:vraag is: hoe kan big bang een oneindig heelal creëren. Ikzelf heb het daar moeilijk mee.