Eventjes wat duidelijkheid scheppen (ik studeer in Leuven).
Ja, je moet veel dissecties doen, op dieren in ieder geval. Dat begint het 1ste jaar al direct en wat verdergaand dan enkel een ratje (hart oa).
Als je een hekel hebt aan dissecties dan is Leuven niet de beste keuze. Ik weet niet hoe het bij de andere universiteiten is.
Wat ik van Leuven weet is dat het een zeer conservatieve universiteit is (veel uit je hoofd leren, ouderwetse colleges, allemaal wat formeler en theoretischer). Je mag er op rekenen dat je daar voor veel studies harder moet werken dan bij de meeste andere universiteiten. De universiteit in Gent is volgens veel mensen (ik ken bijvoorbeeld iemand die in Leuven heeft gestudeerd en nu in Gent studeert, weliswaar een andere studie) meer praktijkgericht, Gent schijnt eveneens een gezellige studentenstad te zijn.
Je moet maar zien wat beter bij jou past.
Ja, de ratten worden afgemaakt. Ze laten de ratten stikken, als ik het goed heb begrepen (feitelijk als de practicumleider het goed had begrepen) gebruiken ze CO hiervoor. Een relatief zachte dood maar het blijft onnodig, toch in ieder geval dat ze zo veel van die diertjes afmaken.
Oh Lucifer, maak er maar meer dan 80 van, eerder iets van 200 voor één studiejaar van één richting of nog meer
Assie, er wordt nog enorm veel uitgespookt met de diertjes. De reden is simpel, het is nodig om goed onderzoek te doen. Het is het één of het ander waarbij ieder zijn eigen afweging zal moeten maken.