Rammelslakje
Artikelen: 0

avi op dvd

Hey,

Ik heb een .avi bestand en die wil ik graag op DVD zetten zodat ik hem morgen in een DVD-speler kan stoppen en de film op de tv kan zien. Heeft iemand enig idee hoe dit moet? Moet ik nog iets converteren?

Grtz
Pa's wijze lynx bezag vroom het fikse aquaduct.
qrnlk
Lorentziaan

Re: avi op dvd

Dat is heel erg afhankelijk van je dvd speler. Als de dvd speler divx ondersteund dan moet het eigenlijk kunnen (afhankelijk van de exacte specs natuurlijk, zie daarvoor de gebruiksaanwijzing). Als de dvd speler geen divx of mpeg4 ondersteund dan wordt het al weer een beetje moeilijker.
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs
Rogier

www.doom9.org is het forum bij uitstek voor video-gerelateerde dingen.

Hier vind je een tutorial: http://www.doom9.org/index.html?/mpg/avi2dvdr.htm

Maar heb je niet een computer of laptop met TV-out, zodat je direct van je computer kunt kijken? Ik doe al sinds jaren niet meer aan DVD's en CD's, is mij te onhandig. Alles op een paar grote harddisks, muziek en films doe ik direct via de computer (aangesloten op TV en geluidsinstallatie).
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.
joeroe

welk brandprogramma heb je?

Want bij nero bv kun je avi's tijdens het branden converteren naar dvd's
DePurpereWolf

Dat is waar, maar dan moet je wel een goeie pc hebben, anders duurt het branden heel lang. Het converteren van avi(divx) naar dvd neemt nogal wat rekenwerk in beslag.
joeroe

Dat is waar, maar dan moet je wel een goeie pc hebben, anders duurt het branden heel lang. Het converteren van avi(divx) naar dvd neemt nogal wat rekenwerk in beslag.
als je hem op high priority zet en je doet verder niets dan duurt het bij mij ongeveer 40 minuten

Maar ik weet natuurlijk niet wat voor pc jij hebt
jopske

joeroe schreef:welk brandprogramma heb je?

Want bij nero bv kun je avi's tijdens het branden converteren naar dvd's
en hoe doe je dat??

met nero is het mij nog nooit gelukt om een dvd op dvd speler af te spelen.

met blaze media pro lukte het wel maar dat kon ik maar 10 dagen gebruiken...
Appeltree

Als je Nero Stardsmart hebt, of gewoon nero, kun je gemakkelijk een DVD maken met een makkelijk maar toch goed uitziend menu etc. Scenewisselingen toevoegen etc. Hierop kan o.a. avi, wat op bijv. DVDlab (pro) niet mogelijk is.
stoker

Maar heb je niet een computer of laptop met TV-out, zodat je direct van je computer kunt kijken? Ik doe al sinds jaren niet meer aan DVD's en CD's, is mij te onhandig. Alles op een paar grote harddisks, muziek en films doe ik direct via de computer (aangesloten op TV en geluidsinstallatie).
met welke kabels en poorten doe je dat? ik wil wel eens zo'n kabels kopen, maar ik denk dat er verschillende manieren zijn.
chablis

Rogier schreef:Maar heb je niet een computer of laptop met TV-out, zodat je direct van je computer kunt kijken? Ik doe al sinds jaren niet meer aan DVD's en CD's, is mij te onhandig. Alles op een paar grote harddisks, muziek en films doe ik direct via de computer (aangesloten op TV en geluidsinstallatie).
met welke kabels en poorten doe je dat? ik wil wel eens zo'n kabels kopen, maar ik denk dat er verschillende manieren zijn.
Normaalgesproken heeft een videokaart voor de tv een video-compociet-uitgang, een zg cich- of tulp connector, meestal geel. Wanneer je zo"n SCART verloopblokje voor de TV hebt zit daar ook een gele ingang op voor de video en de audio van je PC gaat naar een mini-jack naar tulp op het SCART-blokje (Rood en Wit).

Vaak zit er voor video op je PC-kaart ook nog een mini-DIN uitgang (soort PS-2 achtig stekkertje) voor S-VHS, maar dan moet je TV dat ook hebben, of moet je daar weer een aparte interface voor maken.

Suc6
Aquarius

Een heel handig programmaatje hiervoor is Apollo Divx to DVD Creator, maakt van ieder avi bestand keurig een afspeelbare DVD, mits de gebruikte codec uiteraard op je computer aanwezig is.

Zelfs ondertitels via VobSub voegt-ie automatisch toe!

Heb 'm zelf van een Torrentsite, maar is ook met Google vast wel te vinden, success!!
bats

Ik wil ook even inhaken op dit onderwerp.

Ik heb hetzelfde probleem.

Ik heb ook een avi bestand gedownload en die wil ik ook op een dvd branden m.b.v. NERO, als het korte avi bestanden zijn van enkele Mbit's of een paar minuten, dan wil dat nog wel, maar daarvoor moet ik een CD voor gebruiken met een grootte van 700MB ofwel 80 minuten. Ik heb dan CD-R (CD-RW zou ook kunnen), ik kan daarbij ook meerdere bestanden achterelkaar opzetten mits ik maar niet boven de 700MB uitkom. Dan geeft het programma een aantal stappen via AOPEN DUW1608/ARR. Dat wil nog wel.

Maar het wordt een probleem als ik een dvd wil branden die langer duurt dan 80 minuten of als het bestand groter is dan 700MB (In veel gevallen is 700MB al te groot), het is me duidelijk dat dat niet op een CD-R (of CD-RW) kan. Goed dan stop ik er een DVD in met een compatibiliteit van 4,7GB, dan moet het wel kunnen dacht ik. MIS!

Ook als ik een DVD in stop waar een avi bestand van zegmaar 800MB makkelijk opkan pakt die hem niet.

Wel decodeert het programma de avi naar divx, maar hij kan hem niet branden op de DVD. In plaats daarvan geeft ie: Brandproces mislukt! Kan de compilatie niet branden op de schijf, voor een andere schijf in. Ook als ik een andere schijf in voer doet ie dat niet. Althans het branden van een DVD weigert hij. Decoderen wil wel, maar branden niet.

Hoe kan dat nou?

Wat doe ik niet goed? En hoe kan ik het wel zo krijgen dat het WEL op een DVD kan?

Zou iemand mij ermee kunnen helpen en dan in begrijpbare termen, want ik weet niet precies wat AOPEN DUW1608/ARR of divx betekent, ook weet ik niet wat tmpeg betekent.

Overgens moet ik er wel bij zeggen als ik een DVD wil branden met NERO in het programma data cd, dus een data-cd maken, dat de compilatie dan wel lukt om op de dvd te zetten. Maar er zit dan wel 1 maar aan, als ik van een film op avi bestand op een dvd zet, in die zin dat ik er een data-cd (of dvd) van maak, dat het bestand dan niet gedecodeert wordt naar divx, zodat dan een avi bestand op de dvd komt, die ik alleen kan afspelen op de PC en niet in de dvd-speler/recorder.
stoker

kan het niet zijn dat die 700 mb van jou nog in avi staat? als die videobestanden omgezet worden naar een type die een dvdspeler kan lezen, neemt het (veel) meer geheugen in.
bats

kan het niet zijn dat die 700 mb van jou nog in avi staat? als die videobestanden omgezet worden naar een type die een dvdspeler kan lezen, neemt het (veel) meer geheugen in.
Die 700MB staat inderdaad nog in avi, en dat wordt dan via nero omgezet in dvd of sdvd, iets dat mijn programma beiden kan. Dan neemt het iets meer geheugen in beslag. Alleen bij sdvd neemt die 700MB dan 1400MB in beslag.

Dat doet die dus wel, alleen duurt het ook nog best wel lang voordat die het hele bestand heeft omgezet naar dvd, of sdvd. Dat duurt bij mij toch al gauw zo'n 2 tot 2,5 uur. Dat eerste is geen probleem.

Maar het op een dvd van 4,7 GB zetten wordt een probleem want dat doet die domweg niet. Op een cd van 680MB wil wel, maar dan moet het bestand na decoderen tot dvd (of sdvd) niet groter zijn dan 680MB, alles wat groter is dan 680 MB (in dit geval een avi bestand van 700MB) kan ik niet op dvd branden en aangezien er geen cd's zijn met meer compatibiliteit dan 680MB kan ik slechts een data schijf van 4,7GB aanmaken waarbij het bestand gewoon avi blijft, dus niet afspeelbaar op mijn dvd speler/recorder.

Ik kan dus alleen maar video-cd's branden met een zeer beperkte hoeveelheid info.

Dus ik vraag me af, waarom wil mijn pc geen dvd's branden?

Trouwens misschien is het verstandig om te vermelden dat ik nero smartstart heb als brandprogramma.

Misschien dat dat ermee te maken heeft?
bats

En ik heb nog een vraag.

Wat is BUP, IFO en VOB files??

Terug naar “Informatica en programmeren”