Appeltree
Artikelen: 0

Taakbalk Windows XP metamorfose

Hello, mijn taakbalk van Windows XP is na het downloaden van het lay out programmaatje: Window Blinds, helemaal over z'n toeren geraakt. Het is nu de balk van Windows 97 geworden, oftewel: Helemaal hoekig, helemaal grijs, etc.

Ik krijg hem neit meer weg. Ik heb explorer.exe gedelete en vervolgens geprobeerd te refreshen via de "windows"-toets (waarbij de startbalk opent) maar dit doet hij niet.

Ik hoop reacties te krijgen, Joep.
zpidermen

Re: Taakbalk Windows XP metamorfose

Appeltree schreef:Hello, mijn taakbalk van Windows XP is na het downloaden van het lay out programmaatje: Window Blinds, helemaal over z'n toeren geraakt. Het is nu de balk van Windows 97 geworden, oftewel: Helemaal hoekig, helemaal grijs, etc.  

Ik krijg hem neit meer weg. Ik heb explorer.exe gedelete en vervolgens geprobeerd te refreshen via de "windows"-toets (waarbij de startbalk opent) maar dit doet hij niet.

Ik hoop reacties te krijgen, Joep.
Vis explore.exe maar weer uit de prullenbak of zet dat bestand weer terug mbv de Windows setup cdrom. Als je Windows Blinds nog niet heb geuninstalleerd moet je even in de instellingen van dat programma kijken of daar een optie bijstaat om standaard/default Windows instellingen te gebruiken. Als je Windows Blinds wel heb geuninstalleerd, installeer dat programma opnieuw en kijk of je via dat programma de instellingen weer terug kan zetten.
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt
Appeltree

explore.exe staat weer terug, maar windowsblind is een keer opnieuw geïnstalleerd, maar het probleem blijft voortgaan..
zpidermen

Heb je goed naar alle instellingen/opties/enz van Windows Blinds gekeken? Het lijkt me logisch dat daar ergens een optie moet staan waarmee je de oorspronkelijke Windows instellingen terug kunt zetten...

Heb je trouwens alleen problemen met de taakbalk of ook met het startmenu? Probeer anders eens wat te stoeien met beeldschermeigenschappen: klik met rechtermuisknop op een leeg gedeelte van je bureaublad en kies 'eigenschappen'. Vervolgens kun je onder tabblad 'Thema's' een ander thema kiezen en/of onder tabblad 'Vormgeving' het een en ander aanpassen.
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt
Appeltree

Ik had het al enkele malen geprobeerd maa rhad idd iets overgeslagen. Hartelijke dank zpidermen!

Nu is het volgende probleem er: Als ik window blinds wil gebruiken en ik wijzig iets krigj ik st eeds weer die oude lelijke taakbalk terug.
chablis

Appeltree schreef:Ik had het al enkele malen geprobeerd maa rhad idd iets overgeslagen. Hartelijke dank zpidermen!

Nu is het volgende probleem er: Als ik window blinds wil gebruiken en ik wijzig iets krigj ik st eeds weer die oude lelijke taakbalk terug.
Heb je niet gewoon de eigenschappen van de taalbalk op "klassiek" staan? (muis op taakbalk en dan rechtsklik --> eigenschappen. Zo ook voor Menu Start en in configuratiescherm het thema. Dan moet je alles gewoon weer op XP stijl zetten.
Appeltree

Nopes, dat heb ik niet
chablis

Maar misschien dat progje wel, of staat er in eigenschappen geen klassiek?
Appeltree

Maar misschien dat progje wel, of staat er in eigenschappen geen klassiek?

Ook in het programma staat alles goed ingesteld..
oktagon

Tik eens met de rechter muistoets (cursor op de taakbalk) op die taakbalk;je kunt functies zichtbaar maken of laten verdwijnen;weet niet of het past in je vraagstelling/probleem!
Philippe

Probeer systeemherstel eens, maar let op want dan ben al je programma's vanop je herstelpunt kwijt

Terug naar “Informatica en programmeren”