jdr
Artikelen: 0

Forum blijft hangen

Ik heb een beetje een vreemd probleem.

De forumindex blijft hangen op gisternacht ongeveer 0.30 uur.

Sinds vanavond is de index van het subforum filosofie wel up to date, maar ook die bleef vandaag hangen.

Ben ik de enige die dit probleem heeft en ligt de oplossing dan in mijn pc of is dit een algemeen probleem?

Hoe los ik dit op?
Cycloon

Re: Forum blijft hangen

Wat bedoel je met de index blijft hangen? Kan je het een beetje meer specifiëren? Desnoods even een screenshot tonen. Hier verloopt alles normaal.
jdr

Ik heb net de pc opnieuw opgestart en nu lijkt alles weer normaal te zijn.

Het forum bleef hangen in die zin dat de index niet de vandaag geposte berichten liet zien, ook de online-gebruikers bleef de hele dag staan op hen die vannacht rond half één aanwezig waren.

Wel kon ik de vandaag geposte berichten inzien door de betreffende topics aan te klikken en via de link 'berichten sinds laatste bezoek'.

Erg vreemd, maar zoals het nu lijkt is het opgelost, wel blijf ik nieuwsgierig naar een eventuele oorzaak.

Ik heb toevallig nog een screenshot bewaard als dat zou helpen om de oorzaak te vinden..

Afbeelding

Deze is gemaakt nadat ik dit topic aan heb gemaakt.
Miels
Beheer
Artikelen: 6

klinkt als een typisch client sided probleem... je moet de oorzaak dus bij IE/FF en/of windows zoeken.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic
jdr

klinkt als een typisch client sided probleem... je moet de oorzaak dus bij IE/FF en/of windows zoeken.
Helaas Miels, je spreekt Chinees voor mij.

Geeft niet, het uitleggen in voor mij begrijpbare taal zou voor mij misschien een meerwaarde hebben wanneer het nog een paar keer voorkomt.

Als dat gebeurt weet ik dit topic te vinden...

In ieder geval bedankt.
Cycloon

Volges mij ligt het aan het feit dat Internet Explorer pagina's cached (dus opslaat op je pc). Normaal gaat die dan elke keer je die pagina bezoekt kijken of er een nieuwere versie is (dus waar je kan zien of er nieuwe posts zijn etc). Volgens mij loopt het daar fout en merkt hij dus niet dat er een nieuwere pagina is. Via extra -> internetopties moet je dan ff cookies verwijderen/cache wissen en dan moet het opgelost zijn lijkt me.
Miels
Beheer
Artikelen: 6

Miels schreef:klinkt als een typisch client sided probleem... je moet de oorzaak dus bij IE/FF en/of windows zoeken.
Helaas Miels, je spreekt Chinees voor mij.
De werking van internetpagina's kan je indelen in 2 gedeeltes: de server, waar de bestanden op staan en waar bepaalde programma's op uit worden gevoerd, en de client, dus de computer thuis.

Wanneer de server problemen heeft (bijv. LaTeX) heeft iedere bezoeker daar last van. De server stuurt immers incomplete/foutieve code naar de gebruikers. Dit betreft dus de kant van de server, ofwel server sided.

Wanneer sommige gebruikers een probleem ervaren (bijv. steeds opnieuw moeten inloggen) ligt dat (veelal) aan de ontvangende computer, waar ergens iets mee mis is. Bijvoorbeeld Internet Explorer (IE), FireFox (FF), of windows. De ontvangende computer is de client, dus dat noem je client sided.

Aangezien je probleem verholpen werd door een reboot lag het aan je eigen computer (onze server stuurt namelijk precies hetzelfde uit, of jij je pc nu net opnieuw hebt opgestart of niet verandert daar niets aan).

Als het probleem bij de server lag zouden we na kunnen kijken waar het aan ligt (over het algemeen is de fout dan ook structureel en derhalve prima te reproduceren). Ligt het probleem bij de client, dan kunnen we er al veel minder over zeggen, zeker wanneer het probleem niet meer te reproduceren is.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic
jdr

Cycloon en Miels, bedankt voor de informatie.

Het is niet meer voorgekomen, maar mocht het nog eens gebeuren zou ik me er nu wel mee redden.

Top!

Terug naar “Site- en softwaregerelateerd”