hallo,
reageert een metaaldetector eigenlijk op natrium? puur interesse,
want een metaaldetector reageert niet op alle metalen ( titanium, bril)
en waarom reageert een metaaldetector eigenlijk op metalen?
lars
Oh, nooit geweten dat de magnetische eigenschappen hetzelfde bleven .aaargh schreef:Puur niet, maar in verbindingen heel veel, en verbindingen veranderen de magnetishc eigenschappen niet zoveel.
Maar even ontopic. Dit hangt af van detector tot detector. Natrium geleidt elektriciteit uitzonderlijk goed, dus diegene die inductiestromen deteceren zullen er goed mee omkunnen. Maar het is wel amper magnetisch aantrekbaar.
Het belangrijkste effect is dat metalen stroom geleiden. De zendspoel van de detector induceert een stroom in het metaal, en die stroom veroorzaakt een wijziging in het magnetisch veld die weer door de ontvangstspoel van de detector wordt opgemerkt.en waarom reageert een metaaldetector eigenlijk op metalen?
Puur niet, maar in verbindingen heel veel, en verbindingen veranderen de magnetishc eigenschappen niet zoveel.
De verbinding veranderd zeker de magn.eigenschap. Zelf de kristalstructuur in een metaal zelf verandert de magn. eigenshappen.aaargh schreef:Puur niet, maar in verbindingen heel veel, en verbindingen veranderen de magnetishc eigenschappen niet zoveel.
Maar even ontopic. Dit hangt af van detector tot detector. Natrium geleidt elektriciteit uitzonderlijk goed, dus diegene die inductiestromen deteceren zullen er goed mee omkunnen. Maar het is wel amper magnetisch aantrekbaar.
Wat heb ik de laatste tijd? Natuurlijk ben ik volledig fout in mijn berichtje, sorry.