DePurpereWolf
Artikelen: 0

[excel]een grafiek met twee y-assen

Ik vraag me af of er een manier is om een 'scatter' grafiek met twee y-assen te maken. Ik wil graag argument en fase van impedantie per frequentie in een grafiek plotten. Met Origin gaat dit makkelijk maar ik zou graag willen weten of dit ook kan met excel.

In excel is een functie om een dubbele 'lijn' grafiek te doen, maar dit is niet wat ik wil, dit vernoemt de x-as categories, terwijl het continu moet zijn. Het moet dus een dubbele punten grafiek zijn.
Bert

Re: [excel]een grafiek met twee y-assen

Ik ben er niet helemaal zeker van dat ik begrijp wat je bedoelt maar voor het geval ik dat wel doe: als je de grafiek eerst maakt, vervolgens de tweede reeks selecteert door er rechts op te klikken dan kun je in het menu "gegevensreeks opmaken" onder het tabje "as" kiezen om voor deze reeks de secundaire y-as te gebruiken. Ik heb wel de Nederlandse versie dus ik durf niet te zeggen wat de aanduidingen in het Engels zijn (ik neem tenminste aan dat je die hebt).
DePurpereWolf

Re: [excel]een grafiek met twee y-assen

Ja dat is wat ik bedoelde.

Het was wel verdraaid simpel zeg, dat ik daar overheen heb gekeken. Maar bedankt toch.

Terug naar “Informatica en programmeren”