Romain duris is een zeer goede acteur, men laat zich betoveren door zijn spel van sierlijkheid en charme.
Romain Duris est un très bon acteur, on se laisse envouté par son jeu d'élégance et de charme.
Moderator: Rhiannon
"Betoveren" is hier een infinitief, geen voltooid deelwoord. Dus "envouter". En hoewel beide vormen goed zijn zou ik hier het adjectief na het zelfst.nw. zetten. Dus:dumery schreef:Romain duris is een zeer goede acteur, men laat zich betoveren door zijn spel van sierlijkheid en charme.
Romain Duris est un très bon acteur, on se laisse envouté par son jeu d'élégance et de charme.
Ik zie geen enkele reden om "bon" achter het zelfstandig naamwoord te zetten, dat is nou juist een van die adjectieven die er vrijwel altijd vóór staan, en die je er alleen maar achter zet als je iets speciaal wil benadrukken.Troy schreef:En hoewel beide vormen goed zijn zou ik hier het adjectief na het zelfst.nw. zetten. Dus:
Romain Duris est un acteur très bon,
Dat realiseer ik me, ik vond het echter in dit geval beter klinken. Dat je 'bon' alleen maar achter het zlfst.nw. zet als je iets wil benadrukken trek ik in twijfel. Als ik wat Googleopdrachtjes doe zie ik niks dat er op wijst dat 'très bon' ná een zlfst.nw. een speciale functie heeft.Ik zie geen enkele reden om "bon" achter het zelfstandig naamwoord te zetten, dat is nou juist een van die adjectieven die er vrijwel altijd vóór staan, en die je er alleen maar achter zet als je iets speciaal wil benadrukken.
dit lijstje was ik kwijtnatuurkunde-nerd schreef:de werkwoorden?? bijvoeglijke naamwoorden!!:
Beau, Bon, Joli
Haut, Long, Petit,
Jeune, Vieux, Grand
Gros, Mauvais, Méchant,
Nouveau, Autre, Large
en alle rangtelwoorden komen voor het zelfst. nw.
Jan van de Velde schreef:dit lijstje was ik kwijtnatuurkunde-nerd schreef:
de werkwoorden?? bijvoeglijke naamwoorden!!:
Beau, Bon, Joli
Haut, Long, Petit,
Jeune, Vieux, Grand
Gros, Mauvais, Méchant,
Nouveau, Autre, Large
en alle rangtelwoorden komen voor het zelfst. nw.