In het afgelopen half jaar heb ik 3x reclame in mijn brievenbus gehad, terwijl daar toch duidelijk een Nee-Nee sticker op zit. Voor de Vlamingen die dit misschien niet kennen, die ziet er zo uit:
De sticker zit op het klepje dat je moet optillen om iets in de bus te doen. Een zwarte sticker met rode koeienletters kan je moeilijk over het hoofd zien zou ik zeggen. De wekelijkse reclamekrantjes krijg ik dan ook niet, zoals het hoort. De 3x dat ik toch reclame kreeg was dit van partijen die blijkbaar zelf verantwoordelijk zijn voor de verspreiding. Ik noem een SP, een New York Pizza en een lokale vereniging. 3x één blaadje in de bus, niet tussen de gewone post van TNT, niet tussen andere reclamekrantjes ofzo. Nu kun je natuurlijk zeggen dat ik me niet druk moet maken, maar ik stoor me er wel aan. Ik zit gewoon niet te wachten op die folders en dat geef ik duidelijk aan. Duw ze me dan ook niet in de strot.
Wat ik me nu afvraag is of dit niet onder spam valt. Spam wordt altijd uitgelegd als ongewenste elektronische reclame, maar geldt het ook alleen daarvoor?