Ger schreef:Laten we het even leuk houden hè.
Illegaal is voor veel mensen synoniem voor vreemdeling. Niet correct, maar om nou meteen te gaan strooien met sensatiezoekerij.... Ik houd het liever on topic: moeten vreemdelingen een ID kaart krijgen?
Ik zeg: neen. Vreemdeling=vreemdeling. Gewoon verplichten de papieren mee te nemen zoals 1207 zegt.
Dat is dus NIET on topic, falikant ernaast!
Met de inhoud van 1207 post ben ik het volledig eens, de groep die bedoeld wordt is niet illegaal en had trouwens een IDpasje in het verleden, dat met persoonspapieren vrijwel altijd al op zak werd gehouden, omdat de persoon weet dat het van groot belang is zich in alle situaties te kunnen legitimeren.
Nu met de zeer strenge identificatieplicht komen talloze mensen met of zonder een verblijfsvergunning, die hier wel legaal zijn in de problemen omdat een papier met naam etc , zelfs al is het van Justitie afkomstig, niet als legitimatie geldt.
Ook bij een reeds verkregen verblijfsvergunning kan het maanden duren eer een bijbehorend ID bewijs wordt afgegeven.
De Ombudsman kreeg klachten van mensen die zich niet konden identificeren in de gezondheidszorg, bij banken en postkantoren of bij het zoeken naar werk of een stageplek.
"Als Nederland een identificatieplicht invoert, dan moet iedereen ook in staat zijn aan die plicht te kunnen voldoen", aldus Brenninkmeijer. "Het wordt natuurlijk te gek waneer ze zeggen: u moet u identificeren, maar ik geef u geen identiteitsbewijs."
Als de identificatieplicht voor iedereen geldt en het vorige pasje, het zg W document, is afgeschaft wordt er gediscrimineerd met buitengewoon pijnlijke gevolgen voor betrokkenen.
Een andere opvatting zou zijn dat de identificatieplicht niet voor iedereen geldt, dwz papieren met persoonsgegevens kunnen als identificatie gelden voor bedoelde groepen, maar dat gaat niet,de consequentie daarvan is dat Nederlanders dan ook geen ID bewijs op zak hoeven te hebben, maar kunnen volstaan met een GBA uittreksel of iets dergelijks, als zij zich moeten legitimeren bij een bank, school of op het werk.
Er stond trouwens geen enkele opmerking of vraag bij het overgenomen bericht door de topicstarter, dat vind ik een beetje vreemd en werd, meen ik, in het verleden niet toegestaan door mods, die een voorbeeld functie behoren te hebben.