Ik was heel druk op zoek naar licentiecodes voor Norton Internet Security 2006 en toen heb ik, tegen beter weten in, een .exe bestand geopend van een Russische website met cracks... (Ja, niet slim, weet ik. Maar ik dacht dat het niet zo zou boeien, ik zou het wel weer weg krijgen) Maar direct daarna kreeg ik 4 serieus-uitziende beveiligswaarschuwingen van Windows.. Dus ik heb sowieso direct de toolbars weer verwijderd, en de vreemde processen die ik nog niet kende afgesloten, en in msconfig de vinkjes weghalen bij de dingen die er ineens bij stonden die automatisch moesten opstarten.. Daarna heb ik een Ad-Aware scan eroverheen gegooid, die 394 threads heeft verwijderd. Daarna de computer in de veilige modus opgestart en nog een keer Ad-Aware laten scannen, en weer een zooi verwijderd.
Vervolgens Spybot gedownload, die de volgende dingen vond, maar niet kon verwijderen:
Smitfraud-C
TIBS
Torpig
Die zou hij direct na een reboot evrwijderen, maar ook toen lukte dat niet, omdat het nog in het geheugen was geladen, of zoiets.
En ook de online-scan van Panda antivirus leverde niks op.
Ik heb een Hijakthis-log laten maken: http://members.chello.nl/h.kwant2/hijackthis.log
Wie kan mij verder helpen?