Allereerst had ik daarom Speedfan gedownload. Daar ik naar de gewone programma's ook nog Folding@Home had draaien, kwam Speedfan tot een temperatuur van 73°C. Ik dacht, hallelujah. Toen Folding@Home maar eens uitgezet. Scheelt gelijk 10°C.
Maar goed. Dan nog is het 63°C wat mij wel veel lijkt. Daarom had ik de handleiding er eens bijgepakt, en gekeken wat die zei over een max. temperatuur voor de CPU. Daarin stond het volgende m.b.t. temperaturen:
Er staat in ieder geval wel iets over de temperaturen. Maar... het gaat elke keer om de omgevingstemperatuur. Natuurlijk is dat van invloed op de CPU warmte, maar niet alleen dat. Ook wat de CPU aan programma's uitvoert.Handleiding schreef:
- NIET blootstellen aan extreme temperaturen boven de 50°C (122°F) of aan direct zonlicht. Blokkeer de ventilatieopeningen niet!
- NIET blootstellen aan extreme temperaturen onder de 0°C (32°F), anders zal de notebook mogelijk niet opstarten.
- VEILIGE TEMP: Deze notebook mag alleen worden gebruikt op plaatsen met een omgevingstemperatuur tussen 0°C (32°F) en 35°C (95°C).
Daarom mijn vraag: Gelden alleen deze omgevingstemperaturen (zelfs als de CPU op 100% zou draaien), of is er meer wat ik moet weten voordat ik veilig ermee buiten in de zon kan gaan zitten?