Ruben01
Artikelen: 0

Microsoft office: word probleem

Hallo,

Ik heb een vraagje i.v.m. WORD 2003. Voor mijn eindwerk moet ik het volgende realiseren: het document waarin mijn eindwerk getypt is begint met een titelblad, daarna heb ik een voorwoord, inhoudsopgave, inleiding en uiteindelijk begin ik met de eigenlijke tekst.

Het is de bedoeling dat ik dit document paginanummers geef als volgt:
  • Vanaf het titelblad moet mijn nummering beginnen tellen
  • Op het titelblad mag geen nummer worden weergegeven
  • Op het blad met mijn voorwoord mag geen nummer worden weergegeven
  • Op de pagina's van mijn inhoudstafel mogen ook geen nummer worden weegegeven
  • Op het blad met de inleiding mag ook geen nummer staan
Ik moet dus beginnen met mijn nummering op het blad waarop mijn eerste hoofdstuk staat, dit zou nummer 8 worden denk ik.

Kan iemand mij hiervoor helpen, ik heb gezien dat je kan instellen van welke nummer je kan vertrekken, bvb. nummer 10 maar deze nummer wordt dan op pagina 1 weergegeven en dat is niet de bedoeling!!

Alvast Bedankt

Ruben
Ger

Re: Microsoft office: word probleem

Je moet je document opdelen in secties. Dit doe je dmv het menu Invoegen, Eindemarkering... In het dialoogvenster kies je onder Type sectie-einde voor Doorlopend.

Overal waar je een andere paginanummering wil laten beginnen voeg je een sectie-einde in op de voorgaande pagina. Vervolgens open je de voettekst (Beeld, Koptekst en voettekst, op de menubalk die verschijnt de knop Koptekst of voettekst klikken om naar de voettekst te gaan). Hier geef zet je in iedere sectie de optie "Koppeling naar vorige" uit. Dit is de 5e knop van links op de menubalk.

Vervolgens voeg je in iedere sectie de paginanummers in zoals jij ze wil hebben.

Tip: werk gestructureerd door je document van boven naar beneden. Zeker bij grotere documenten met veel secties raak je anders gemakkelijk het overzicht kwijt.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -
Ruben01

Ger schreef:Je moet je document opdelen in secties. Dit doe je dmv het menu Invoegen, Eindemarkering... In het dialoogvenster kies je onder Type sectie-einde voor Doorlopend.

Overal waar je een andere paginanummering wil laten beginnen voeg je een sectie-einde in op de voorgaande pagina. Vervolgens open je de voettekst (Beeld, Koptekst en voettekst, op de menubalk die verschijnt de knop Koptekst of voettekst klikken om naar de voettekst te gaan). Hier geef zet je in iedere sectie de optie "Koppeling naar vorige" uit. Dit is de 5e knop van links op de menubalk.

Vervolgens voeg je in iedere sectie de paginanummers in zoals jij ze wil hebben.

Tip: werk gestructureerd door je document van boven naar beneden. Zeker bij grotere documenten met veel secties raak je anders gemakkelijk het overzicht kwijt.
Ik ga je werkwijze deze middag zeker uitproberen, bedankt voor de hulp!!

Zeker die laatste tip gaat ga ik moeten uitvoeren want het bestand telt >200 bladzijden (voor mij valt dit ondere grotere documenten).

Bedankt Ger !!
DePurpereWolf

Het is inderdaad niet makkelijk om een thesis (rapport) te schrijven in Word of Writer, maar [google]thesis in microsoft word[/google] geeft veel sites met veel tips weer.
Ger

Ik heb nooit anders gedaan dan in Word eigenlijk. In het begin is het even zoeken naar de jusite manier, maar inmiddels gaat het op de automatische piloot. En volgens een medestudent die bij zijn afstuderen in OpenOffice moest werken (dat had zijn afstudeerbedrijf) was dat een ramp vergeleken met Word.

Waarschijnlijk maar net wat je gewend bent.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -
Ruben01

Het is inderdaad niet makkelijk om een thesis (rapport) te schrijven in Word of Writer, maar [google]thesis in microsoft word[/google] geeft veel sites met veel tips weer.

Bedankt voor de tip !
DePurpereWolf

Ik heb mijn thesis in openoffice 2 geschreven. Dat ging heel goed, sommige dingen zijn meer voor de hand dan andere dingen. Het enigste grote probleem was de bibliografie, dat werkt op een database systeem en dat wilde erg vaak vervelend doen. Maar ja, met 150 pagina's gaat neit alles vlekkeloos. Het voordeel van openoffice is dat er meer support is op het web, hun forum werkte heel goed. De vergelijkingen van openoffice werken namelijk erg goed, lijkt veel op latex (maar toch weer net iets anders)
Ruben01

Ik ben momenteel bezig met Office 2003. Ik heb tussen de 200 en 250 bladzijden maar gelukkig heb ik geen problemen met de bibliografie, dat werkt perfect bij Word 2003.

Voor de vergelijkingen gebruik ik Mathtype, dit is een zeer handig programma!
qrnlk
Lorentziaan

\(\LaTeX\)
+subversion+TextMate is veel handiger :(
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs

Terug naar “Informatica en programmeren”