Bezig met laden van [MathJax]/localization/nl/MathMenu.js
Anonymous
Artikelen: 0

Ontlasten in de ruimtevaart

Middels dit onderwerp op dit forum aan te snijden wil ik als Industrieel Ontwerper ( student) aan de TUDelft meer te weten komen over de manier van naar het toilet gaan van astronauten. Dit is geen grapje, ik probeer niet de draak te steken met dit wetenschaps en techniek forum. Ik doe nl. onderzoek naar een innovatieve manier om naar het toilet te gaan. Weet iemand iets hierover, of kan iemand mij verwijzen naar een andere informatiebron?
Hallo1979

Re: Ontlasten in de ruimtevaart

Het enige dat ik er van weet is dat de russen het vroeger gewoon overboord kieperden!!! Hier vliegt een groot deel nog steeds van rond de aarde en ruimte voertuigen hebben hier nog best last van!

Volgens mij wordt de ontlasting tegenwoordig gefilterd en weer gedronken!! weet niet zeker
"If you wish to make an apple pie truly from scratch, you must first invent

the universe." -- Carl Sagan (US physicist and astronomer,1934-1999)
Elmo

Wouter_Masselink

hallo1979 schreef:Het enige dat ik er van weet is dat de russen het vroeger gewoon overboord kieperden!!! Hier vliegt een groot deel nog steeds van rond de aarde en ruimte voertuigen hebben hier nog best last van!

Volgens mij wordt de ontlasting tegenwoordig gefilterd en weer gedronken!! weet niet zeker
:shock:

hoe kunnen ze dit filteren? behalve dan dat het wel zou kunnen is het toch helemaal iets om van over je nek te gaan?
"Meep meep meep." Beaker
Elmo

Urine wordt gewoon gefiltert: als je alle troep eruit haalt, houd je veel drinkbaar water over. Wat ze met vaste ontlasting doen weet ik niet zeker, maar ik denk dat ze dit gewoon bewaren tot ze weer naar de aarde terugkeren.
arjesara

Als ik me niet vergis wordt het gecomprimeerd zodat lucht en water (ook het grootste bestanddeel van poep) vrijkomen en die worden hergebruikt.

Terug naar “Ruimtevaart”