Dit is een fantasitsch idee voor in de vakantie, ik zou ook graag eens een website bouwen. De informatie van Ger ziet er al zeer goed uit .Gezien de mogelijkheden van sitebuilding in PHP, wil ik dit graag leren. Echter, er zijn nergens gratis hosts te vinden die PHP ondersteunen. Nu kan ik er wel voor gaan betalen, maar dat wil ik niet. Niet omdat ik Dagobert Duck 2 ben, maar eerder omdat het te duur is, aangezien ik het alleen wil leren. Is er misschien iemand die een gratis host kent die PHP ondersteunt?
Is niet erg. Ik raad je aan om eerst te kijken of je HTML snapt. Ik heb het zelf geleerd via deze cursus maar ook door in de paginabronnen te kijken van site's (om daar te vinden wat je zoekt, zou ik eerst die cursus doen).Ruben01 schreef:Dit is een fantasitsch idee voor in de vakantie, ik zou ook graag eens een website bouwen. De informatie van Ger ziet er al zeer goed uit .
Het grote probleem is dat ik nog nooit een website gemaakt heb (in geen enkele programeertaal). Is het mogelijk hier aan te beginnen of is dit onbegonnen werk ?
Heeft er iemand site's waar tips en of voorbeelden staan enz.
Alles van bruikbare informatie is welkom !!
Hopelijk vindt je het niet erg PdeJongh dat ik een vraag stel in jouw topic.
PdeJongh schreef:Bedankt voor de antwoorden, zal zometeen eens gaan kijken
Is niet erg. Ik raad je aan om eerst te kijken of je HTML snapt. Ik heb het zelf geleerd via deze cursus maar ook door in de paginabronnen te kijken van site's (om daar te vinden wat je zoekt, zou ik eerst die cursus doen).
Ik denk dat je de vraag niet goed begrijpt. Hij wil sites bowen in PHP. Ofwel: men schrijve in een scripteditor pagina'sen load deze up met FTP. Da's al.ik ken geen provider die je laat experimenteren op hun servers.
Ik heb niet veel ervaring met het installeren van php of het werken er mee. Ik schrijf puur vanuit mijn algemene ervaringen.Ik denk dat je de vraag niet goed begrijpt. Hij wil sites bowen in PHP. Ofwel: men schrijve in een scripteditor pagina'sen load deze up met FTP. Da's al.
Prima. Dan is dat ook weer duidelijk.Komop Q, je bent toch informaticastudent? PHP wordt gewoon ondersteund door de host, vrijwel elke betaalde host ondersteund het en een deel van de gratis hosts ook. Natuurlijk zijn daar beveiligingen aan verbonden en vaak wordt er ook gebruik gemaakt van Apache. Kijk naar WSF (of alle andere miljoenen internetfora). Daar wordt volop aan getweaked en getest. En daarmee worden ook fouten in de PHP gemaakt. Maar serveroverloads hierdoor komen zo goed als nooit voor.
Ga ik zeker eens bekijken, ik d8 wel dat ik eerst best HTML zou doen voor PHP