Sybke
Artikelen: 0

.iso bestand

Ik heb iets gedownload, en het bestandstype is .iso. Hoe open ik .iso?
TD

Re: .iso bestand

Dat is een zogenaamde "image", je kan die bijvoorbeeld "mounten" als of het een echte disk is.

Als dat allemaal chinees is, neem dan een kijkje op deze pagina voor meer informatie.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)
jhnbk

Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.
High-Voltage

Of je schrijft het bestand gewoon op een CD via Nero ofzo. Dan is het naderhand vrij toegankelijk. Moet je wel opletten dat je in Nero aangeeft "branden vanaf ISO" en zeker niet gewoon voor "data" kiezen, want dan staat de ISO file gewoon op je CD.

Ik meen dat je een ISO ook kon openen met WinRar (zonder al dat mount gedoe).
jhnbk

ja, 7-zip doet dit ook als ik mij niet vergis
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.
Cycloon

Je kan iso's "uitpakken" met winrar maar dat loopt niet altijd ok. Ik heb wel enkele iso's gehad die ik niet kon installeren na het uitpakken met winrar. De beste methode blijft mounten met deamon tools of op cd branden.
Iwerke

Het grootste probleem met .iso files is dat er soms een extra encoding bij is gebeurd. Wat resulteerd dat je deze eigenlijk best altijd met poweriso mount.

Dat is ook de reden waarom dat unpakken met winrar soms gaat en soms niet.
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.

_-'-.Albert Einstein.-'-_
*gast_dizzy_*

MagicISO is het programma dat je moet hebben ! http://www.magiciso.com/download.htm
Ruben01

Hallo,

Ik heb een bestand dat .IMG genaamd is. Het is geen image maar een programma. Hoe kan ik dit programma installeren? Ik post het in deze topic omdat ik dacht dat het waarschijnlijk wel op een gelijkaardige manier moet gebeuren dan een .iso file.

Moet ik het eerst op DVD schrijven of kan het ook rechtstreeks vanop mijn HD.

Eerst waren het 3 apparte bestanden van elk ongeveer 650MB, 1 bestand was een .exe en de andere 2 waren .rar

Door de .exe uit te voeren werd er 1 groot bestand gemaakt met de extensie .IMG

Alvast bedankt voor de hulp.
Ruben01

Ruben01 schreef:Hallo,

Ik heb een bestand dat .IMG genaamd is. Het is geen image maar een programma. Hoe kan ik dit programma installeren? Ik post het in deze topic omdat ik dacht dat het waarschijnlijk wel op een gelijkaardige manier moet gebeuren dan een .iso file.

Moet ik het eerst op DVD schrijven of kan het ook rechtstreeks vanop mijn HD.

Eerst waren het 3 apparte bestanden van elk ongeveer 650MB, 1 bestand was een .exe en de andere 2 waren .rar

Door de .exe uit te voeren werd er 1 groot bestand gemaakt met de extensie .IMG

Alvast bedankt voor de hulp.
Het is al opgelost, ik heb het .IMG bestand geopend met Winrar en zo kon ik de setup activeren.
Ruben01

Het is al opgelost, ik heb het .IMG bestand geopend met Winrar en zo kon ik de setup activeren.
Het is precies toch nog niet opgelost, het bestand waarover ik het had is het OS Windows VISTA.

Ik heb het bestand dus geopend met WinRar en dan dubbelklik op de setup.exe.

Nadat ik de setup starte begon WinRar met het uitpakken van de bestanden, dit duurde ongeveer een 5 minuten.

Dan starte uiteindelijk de installatie van VISTA.

Wanneer men computer tijdens de installatie opnieuw moest opstarten blokkeerd hij op het percentage waar hij voor het opstarten was beland.

Moet ik dan toch de .IMG file branden als ISO op een DVD of moet ik gewoon de file volledig uitpakken op mijn externe HD. (Nu had ik hem niet volledig uitgepakt, enkel de setup opgestart van in de Rar file).

PS: het gaat om legale software dus niet afkomen dat het daar verkeerd gaat :D
Nvt

Of mounten met daemon tools kan ook, dan hoef je niet te branden
Ruben01

Ik zou hem toch graag op DVD zetten zodat ik makkelijk kan installeren op verschillende pc's. Doordat ik de .IMG reeds geopend heb met WinRAR heeft het bestand de vorm .RAR aangenomen en heeft het volgens mij niet veel zin als ik nu het bestand met nero als ISO op men DVD zet.

Het type bestand is nog steeds .IMG, hij wil het alleen constant openen met WinRAR
Ruben01

Ruben01 schreef:Ik zou hem toch graag op DVD zetten zodat ik makkelijk kan installeren op verschillende pc's. Doordat ik de .IMG reeds geopend heb met WinRAR heeft het bestand de vorm .RAR aangenomen en heeft het volgens mij niet veel zin als ik nu het bestand met nero als ISO op men DVD zet.

Het type bestand is nog steeds .IMG, hij wil het alleen constant openen met WinRAR
Ik heb het bestand opnieuw geopend met NERO 7 en nu wil hij het precies wel branden als een ISO bestand, straks ga ik nog een proberen om te installeren.

Zijn er nog al mensen die problemen gehad hebben bij het installeren van windows VISTA?
Nvt

Misschien is het verstandig om op de website van de ontwikkelaar van je prog. te kijken of deze

ook op vista uitgevoerd kan worden.

Terug naar “Informatica en programmeren”