Ik heb wat vraagjes over de harde schijf.
Hoe groot is het risico op crashes? Is dit een reëel risico wat bij een groot deel van de harde schijven vroeg of laat gebeurt of is dit een klein risico? Ik heb een Dell van zo'n 4,5 jaar oud.
Windows noemt geen merk. De naam begint met WDC maar dat kan evengoed een individuele code zijn.
Wanneer ik een nieuwe harde schijf plaats en ik copiëer een deel van mijn software (powerpoint, words, spellen enz: zodat die zeker niet verloren zou gaan bij een crash) kan ik dan automatisch de software starten vanuit de 2de harde schijf of ga ik dan ook het register moeten wijzigen?
Hoe zit dat met Windows? Ik zou nogal stevig moeten zoeken om deze CD ergens tussen al mijn andere CD's te vinden. Wanneer ik Windows zou copiëren naar mijn 2de harde schijf en mijn 1ste harde schijf zou crashen, start Windows dan nog?
Kan ik een cloon maken van mijn harde schijf? Nu heb ik er één van maar 60 gig. Ik zou bijvoorbeeld heel de harde schijf kunnen copiëren, dan heb ik altijd nog 40 gig aan extra ruimte wat ruim voldoende is om bijvoorbeeld ook regelmatig te kunnen defragmenteren (alleen daarom al is 60 gig te weinig, je moet 15% vrij houden voor defragmentatie).