Oke, ik wist dat ik met deze titel wel wat kijkers moest krijgen.
In het kader van: "steeds minder energie" en "steeds meer vraag" op deze aarde,
was ik aan het brainstormen wat de gevolgen moeten zijn vroeg of laat, als dit opgelost moet worden.
In mijn optiek zal de mensheid een aantal keuzes gaan maken in de trend van "ikke ikke ikke, en de rest kan stikken".
Dit zijn de mogelijkheden die ik verwacht die kunnen gaan meespelen, en was benieuwd of het reeël is dat mensen op den duur hun waarde en normen laten vallen? Ben benieuwd of de mogelijkheden die ik schets volgens andere als reeël bestempeld kunnen worden? (meningen! )
1. Energie uit de zwakkere halen.
De mensen die nu bijvoorbeeld in derde wereld landen geen toekomst hebben, zouden wellicht in de toekomst moeten gaan werken voor de energie van de westerse wereld. Hoe je dit moet zien weet ik niet, (nee niet gelijk als de matrix allemaal mensen in tapvaten) maar ik kan me voorstellen dat de energie die een mens kan opwekken op den duur hoger wordt dan wat een mens daar kost per dag (aan arbeidsloon). De westerse wereld zal het waarschijnlijk onder de "democratische en westerse maatstafen" werkverschaffing noemen om die mensen daar een kans te geven, maar ik vermoed dat het meer richting "legbatterij en slavenarbeid" zal nijgen.
2. Er komt weer een "gek" die een wereldoorlog op touw zet, echter zou me het persoonlijk niet verbazen als deze dit keer uit Azië komt. Deze gek wil de wereld zuiveren van alles en iedereen dat niet aan zijn "maatstaven" voldoet, maar met voornamelijk het doel: "hij kan ik zijn energie behoefte voorzien." <-- verspillers moeten weg.
In dit geval kan ik me zeer goed voorstellen dat nucleaire wapens massaal ingezet gaan worden om grote delen van de planneet uit te roeien van energie consumerende mensen.
3. Wereldwijde populatie afname.
( Deze kans schat ik het kleinste) Maar als de 'groene en linkse' er wereldwijd voor kunnen zorgen dat commercie op de 2e plaats komt en dat iedereen er zo over denkt. Denk ik dat het een mogelijkheid zou zijn dat er wereldwijd een 1-kind regel wordt nageleefd, zoals in china nu ook gebeurd. Deze natuurlijke afname oplossing zal dan gepropandeerd worden als DE oplossing, of het stand houd betwijfel ik, omdat het te laat begint en teveel tijd kost.
Bedankt voor jullie contributie, ik zal met veel genoegen gaan lezen.
Groet,
Armand