Sinds de verharding in de Nederlandse samenleving, en ik denk al veel eerder (denkend aan de multicultuele samenleving), mis ik een gebrek aan saamhorigheid van het volk, eerder een verdeling. Na de moorden op Pim Fortuyn en Theo van Gogh lijken de messen scherper te zijn geslepen dan ooit te voren. Hij lijkt alsof dat het Nederlander-zijn een vies woord is geworden, of lijkt dat maar zo. Als je opkomt voor je eigen land, je landsbelangen, wordt je veroordeeld tot het nasizme. Is dit terrecht?
De Nederlandse Indentiteit zijn taal, kunst, architectuur, wetenschap, literatuur ect van groot belang, toch is men hierover verdeelt lijkt mij.
Hij lijkt ook dat de volksvertegenwoordiging onze landsbelangen te verkwanselen aan de Europese en Amerikaanse belangen. Het grote geld verzuipt onze indentiteit, wat is hier van waar?
Ik zou hier graag een discussie willen gaan voeren over de Nederlandse indentiteit en wel om de volgende redenen:
1) Hoe komt het tot stand.
2) Hoe kan het versterkt worden.
3) Zijn we nog trots op ons land en onszelf.
4) Welke oorzaken kunnen er gegeven worden die een inbreuk
veroorzaken tot het gemis van de Nederlandse indentiteit.
Mijn doel: is het verbeteren en versterken van de Nederlandse indentiteit in samenwerking met de deelnemers van dit forum.
Het bovernstaande is verre van compleet, dus aanvullingen, verduidelijkingen zijn hier aanbevolen.