Dat is ook mijn gedachte. Ik moet zeggen dat ik zelf op MSN ook geen hoofdletters en punten gebruik en in woorden als "'t" en "'k" de apostrof weglaat. Je wil iets snel zeggen omdat je msn associeert met een gesprek en in een gesprek kun je nog sneller praten dan je op MSN kan typen (althans ik kan sneller praten dan ik kan typen, ook al laat ik leestekens weg), maar ik hou dat wel beperkt tot alleen MSN. En ik denk dat andere mensen dat heel snel niet doen, die zijn jonger en dus nog in hun leerfase en dus leren ze MSN taal terwijl ze de echte taal ook nog een beetje aan het leren zijn. En dan krijg je verwarring, waardoor ze dingen fout leren. Althans dat is mijn verklaring, ik weet verder niet of die juist is.
Ik schrijf 'blind' en ik heb behoorlijk soepele vingers gekweekt door deze manier van typen. Wellicht dat dit ook invloed heeft op het feit dat ik altijd zo schrijf als in deze vorm.
Ik leef ook bewuster - wellicht dat dit ook invloed heeft. Ik volg geen vast stramien. Ik volg een protocol en waar ik het ook doe, ik pas mijn handelwijze aan zodat ik aan dat protocol voldoe. Anders werkt het niet fijn -> voor anderen.
Op msn en in sms'jes kort ik uiteraard ook af. Volgens mij is het niet zo erg gesteld met de taalvaardigheid (het is eigenlijk een nieuwe (geschreven) vorm van dialect en dat heeft niet noodzakelijk een negatieve impact) maar er zou misschien een beetje nadruk op "netiquette" (flauw, ik weet het) mogen liggen: als je iets schrijft waarvan je verwacht dat meerdere mensen het lezen, en graag een antwoord krijgt, besteedt dan ook aandacht aan je tekst. Het is trouwens altijd een goede oefening, want veel mensen moeten vroeg of laat toch wel officiële briefwisseling/zakelijke teksten/... verzorgen.
Ik heb op zich vrede met 'dialecten' maar als ik bijvoorbeeld jouw tekst zonder leestekens zou moeten lezen, dan zou ik er heel veel moeite voor moeten doen. Ik heb geen enkel rustpunt en kan niks opbouwen en niks afmaken.