Maar het gebeurd vaak zat dat er bijv. een berekening wordt voorgedaan waar een stom foutje inzit of zoiets, dat kun je dan niet meer aanpassen.Bewerken van een beantwoord bericht kan niet meer
Dit lijkt mij niet zo'n handige verandering.
Maar het gebeurd vaak zat dat er bijv. een berekening wordt voorgedaan waar een stom foutje inzit of zoiets, dat kun je dan niet meer aanpassen.Bewerken van een beantwoord bericht kan niet meer
Het bewerken van posts gebeurt veel, dat lijkt me buiten kijf staan, maar kijk voor de gein eens gericht naar posts en let daarbij enkel op spelfouten... Zo vaak wordt het niet hersteld, dat zijn slechts enkele gebruikers.Om te beginnen omdat er in het algemeen al veel gebruik wordt gemaakt van het bewerken van posts (denk aan spelfouten of wat dan ook) maar zeker gezien de aard van het forum, ook om onjuistheden in berekeningen eruit te halen en dat lijkt me essentieel.
Zoals ik al zei, het is meer iets van enkele gebruikers.De spelling was slechts een voorbeeld, toevallig een van toepassing op mezelf.
Tuurlijk, dan wel, maar ben jij geen voorstaander van het feit dat wanneer men ove een tijd de thread naleest, dat men dan ook nog de voortgang kan zien. Van fouten i.c.m. het correcte antwoord leert men in het algemeen meer dan louter het correcte antwoord.Wat betreft het verloop van een berekening, daar vind ik het (ook voor nieuwe lezers) verwarrend wanneer er fouten in staan, althans het type fouten dat gemakkelijk met een edit verholpen kan worden.
Klopt, maar wanneer het gebeurt is dat vrij dramatisch. Kun jij bijvoorbeeld hier nog wijs uit worden?Los van de reden tot bewerken is het zoals je zelf aangeeft iets dat veel gedaan wordt en naar mijn mening is het slechts zelden dat het zo'n nare gevolgen heeft zoals hier wordt voorgesteld.
Klopt, maar dat aanpassen deed je nog voordat er gereageerd werd waardoor totaal geen verwarring zou ontstaan als iemand dit naleest.PS: louter ter illustratie, deze post is in het totaal 3x bewerkt geweest nadat ik'em nalas, dan aanvulde en verbeterde. Dit is nu misschien vaker dan gemiddeld, maar het was eerlijkgezegd niet 'met opzet'.
Persoonlijk vind ik dat dit aan het lid zelf moet overgelaten worden. Ik zou zelf nooit een zodanige edit doen die tot gevolg zou hebben dat een topic onduidelijk wordt (althans zeker niet met die bedoeling) maar ik vind het uitschakelen van de mogelijkheid 'ter bescherming van...' een stap te ver. Er kunnen dan gerust in de regels of in een handleiding o.i.d. richtlijnen voorgeschreven worden met als doel het overzicht te bewaren, maar uitschakelen vind ik te drastisch.Tuurlijk, dan wel, maar ben jij geen voorstaander van het feit dat wanneer men ove een tijd de thread naleest, dat men dan ook nog de voortgang kan zien. Van fouten i.c.m. het correcte antwoord leert men in het algemeen meer dan louter het correcte antwoord.
Volledig akkoord dat zoiets niet te volgen is, maar dat vind ik nog geen reden om de functie uit te schakelen. Overigens lijkt dit me ook een uitzondering, maar goed. Sommige members misbruiken de mogelijkheid om te posten ook, maar dat gaan we toch niet afzetten? (excuses voor de boutade, maar ik neem aan dat het punt enigszins duidelijk is). In zo'n geval als hier boven kan wat mij betreft de topic dicht.Math schreef:Klopt, maar wanneer het gebeurt is dat vrij dramatisch. Kun jij bijvoorbeeld hier nog wijs uit worden?
http://sciencetalk.nl/forum/invision/in...?showtopic=9238
3 keer bewerkt, de begintopic is niets meer waard en zelfs de titel is weggevallen.
Uiteraard, anders had ik niet eens meer kunnen bewerken. Het was ook maar bij wijze van illustratie, maar ik ben er van overtuigd dat dergelijke bewerkingen ook n� iemands antwoord kunnen plaatsvinden.Klopt, maar dat aanpassen deed je nog voordat er gereageerd werd waardoor totaal geen verwarring zou ontstaan als iemand dit naleest.
Ik wist natuurlijk niet dat er al een post over bestaat. Ik zal de argumenten eens lezen en eventueel nog inhoudelijk reageren.Miels schreef:Ik heb je post even samengevoegd met een ouder draadje dat hierover gaat. Daarin hebben we ook al uitgelegd wat in die tijd de reden was achter "disallow editing after replied", en de redenen zijn exact hetzelfde.
Wel zullen we er eens over nadenken of we de tijdspanne die er staat voor het wijzigen wat op kunnen rekken.
Die mededelingnicolai schreef:ik ben 1 van die gebruikers die veel taalfouten maakt en daarna past ziet van ey dat is fout en voor mij is het wel handig om bericht te wijzigen en ik denk dat er meerdere mensen zijn die zo zijn
trouwens dat van 10 minuten de tijd om een post te wijzigen werkt niet probeerde een post te editen na 1 minuut kreeg toen al melding van geen rechten