Miels
Beheer
Artikelen: 6

Tcp/ip routing

Ik werk veel thuis, waar ik een standaard breedbandverbinding tot mijn beschikking heb.

Nu heb ik ook een VPN-verbinding met de TU Eindhoven. De TU heeft licenties op interessante sites, zoals www.jstor.org

Ik weet dat het mogelijk is om alle verkeer via de default gateway van de VPN te leiden (Connection properties - TCP/IP properties - Advanced - use default gateway on remote network). Als ik dat doe dan heb ik dus ook toegang tot jstor. Nu maakt dat het internetten wel veel trager. Standaard heb ik het "use default gateway on remote network" dan ook uit staan. Op die manier wordt alleen verkeer naar tue.nl door de VPN getunneld. Dat is al praktisch, bijvoorbeeld in verband met verbinding met een exchange server.

Het liefst wil ik "use default gateway on remote network", zodat ik alle pagina's snel kan bereiken. Sites waarbij tunneling via de TU een meerwaarde is, wil ik echter graag via het VPN raadplegen.

Is het mogelijk om ergens de TCP/IP-routing zo in te stellen dat een aantal domeinen wel via de VPN tunnel lopen, en de overige niet?
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Terug naar “Informatica en programmeren”