Alle reacties, inclusief deze, zijn afgesplitst van hier.
Albert daVinci
Dit heb ik vorig jaar al in de krant gelezen.
de ontdekking is toevallig gebeurt (iets met oorsuizen) maar men heeft de test succesvol kunnen herhalen.Na inplanting stelden de artsen herhaaldelijk vast dat een bepaalde combinatie van stimulatieparameters een out-of-body ervaring bij de man opwekte. De episodes varieerden van 15 tot 21 seconden.
Een wens is niet direct logisch te beredeneren de werkelijkheid wel ..1207 schreef:http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_643424.html?wt.bron=RSS
de ontdekking is toevallig gebeurt (iets met oorsuizen) maar men heeft de test succesvol kunnen herhalen.
http://content.nejm.org/cgi/content/abstract/357/18/1829
dit is korte samenvatting van The New England Journal of Medicine (NEJM).
SIgn
jouw wens is niet noodzakelijk werkelijkheid
erm, dit soort "statements" passen beter in de theologie afdeling me dunkt.Sign schreef:Een wens is niet direct logisch te beredeneren de werkelijkheid wel ..
.het bewustzijn is de werkelijkheid .
Gr. Sign
Nouja zeg, dit onderzoek toont toch juist het tegengestelde aan? Het toont aan dat 'buiten het lichaam ervaringen' gewoon opgewekt kunnen worden via de hersenen. Oftewel: het bewustzijn is iets wat direct samenhangt met de werking van je hersenen.Sign schreef:Verbaasd ben ik niet met dit bericht Dit bericht geeft weer eens aan dat sceptici aangaande het bewustzijn .. in de toekomst de woorden wederom moeten in slikken .. het bewustzijn buiten het lichaam .waaroor je naar je eigen fysieke lichaam aan kijkt.
Zoals ik al eerder heb verwoord op dit forum .het fysieke lichaam en het bewustzijn/geest zijn twee entiteiten.
Gr. Sign
Helemaal mijn mening.Nouja zeg, dit onderzoek toont toch juist het tegengestelde aan? Het toont aan dat 'buiten het lichaam ervaringen' gewoon opgewekt kunnen worden via de hersenen. Oftewel: het bewustzijn is iets wat direct samenhangt met de werking van je hersenen.
Inderdaad. Althans, zo staat het in het artikel beschreven.Ik vraag me af hoe het voelt om zo'n buitenlichaamelijke ervaring mee te maken. Wat kun je er precies bij voorstellen; naast je lichaam zweven?
Het onderzoek toont net aan dat minstens 1 van jouw stellingen klinkklare nonsens is.Wat een ophef, op de punten tussen de zinnen mag je jou/jullie mening ventileren over het geen ik zeg, omdat de onderwerpen over het bewustzijn en de stellingen die aangenomen worden, nog niet hard te maken zijn.