Eén programma BOINC manager" waar je projecten met behulp van een wizard kan toevoegen. Je kan de projecten kiezen uit deze lijst.Ik snap het niet 100%, als je de BOINC software dus installeert krijg je meerdere distributing programma's in 1 keer die allemaal tegelijkertijd werken? Of doen ze dat 1 voor 1?
Hoe kan ik bij dit team komen? Ik heb jullie al eerder proberen te zoeken maar dat ging niet goed.Het wetenschapsforum boinc team is nu (hopelijk) Boinc-wide Het is dus een team dat je als het goed is bij elk project kunt terug vinden.
Oei, dat is raar. Ikzelf ben vorige week ook gestart met enkele nieuwe projecten waar ik dus een team voor moet instellen maar dat lukte perfect.Hoe kan ik bij dit team komen? Ik heb jullie al eerder proberen te zoeken maar dat ging niet goed.
Dus, hoe moet dat nou?Het wetenschapsforum team heeft tien leden, kom jij ons versterken?
- Download de BOINC software!
- Installeer het programma (lees de voorwaarden)
- Voer het Boinc programma uit en voeg een project toe. Dit doe je door een url in te voegen. Je kunt een van de url's van de projecten hierboven pakken, of je kunt een nieuw project uit de lijst selecteren*
- Het programma vraagt of je lid, of geen lid bent. Voer je email adres in met een wachtwoord en druk op [next].
- Er word een browser-scherm geopend dat je naar de profiel website leidt van het desbetreffende project. Hier in kun je een team 'join'en, doe dit door op wetenschapsforum te zoeken en 'join' te klikken.*
- Als het goed is, is je pc nu aan de slag gegaan, je kunt alle schermen gewoon uit X-en. Een geel blauwe B kun je vinden rechtsonder op je scherm. Elk project komt met zijn eigen screen-saver.
- Als je aan twee of meer projecten wil werken, voer je gewoon meer projecten in.
Nja, het was misschien wel mijn domheid door te veel te leunen op het stappenschema. Als je namelijk naar de website wordt geleid van het project, moet je als eerst een nickname en wachtwoord opgeven (leek mij onlogisch aangezien ik had verwacht dat mijn emailadres als gebruikersnaam zou worden gepakt). Ik had hier dus al verwacht te moeten joinen. Vervolgens moet je bij een tweede scherm inloggen met je emailadres en dán pas kun je joinen.als je even aangeeft welke stappen er niet worden genoemd dan pas ik het meteen aan.
Tijdens het weekend zal ik hier eens naar kijken en zien of ik een duidelijke handleiding kan maken voor het installeren van de BOINC-client. Je moet wel niks verwachten zoals die van F@H home want dat is nogal uitgebreid maar een verduidelijking bij de installatie zou al een groot pluspunt zijn voor het project denk ik.DePurpereWolf schreef:Inderdaad, met enkele 'screenshots' zou het ook veel makkelijker zijn, maar daar moet ik even de tijd voor vinden. Mischien dat Ruben er over na kan denken nou hij toch niet berekent?
Fijn dat je het geinstalleerd hebt trouwens.
Fijn dat je erbij bent Sjakko, als alles goed verloopt ben je nummer 13 . Waarschijnlijk was het door dat nummer dat het toevoegen van het team een beetje moeilijk ging maar vanaf nu zal alles wel super gaan . Als er nog een probleem zou opduiken kan je het hier altijd laten weten, dan proberen we je zo rap mogelijk te helpen.EDIT: het is al gelukt. Ik wilde stap voor stap het stappenschema volgen, maar blijkbaar zitten er ook stappen tussen die niet genoemd worden.