Bert F
Artikelen: 0

Formule in latex ingegeven in excel.

Bestaat er één of andere plugin om in excel formuletjes in te geven in latex? Groeten.
Bart

Re: Formule in latex ingegeven in excel.

Nee. LaTeX en Excel zijn ook twee hele verschillende dingen.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton
Bert F

Probleem is dat als je een lange formule in geeft je snel fouten maakt daarom dat ik die formules eens wil zien in een deftige layout om zo gemakkelijk te controleren op fouten, haken ed verkeerd geplaats.
Jan van de Velde
Moderator

mogelijke oplossing die ik wel eens gebruik:

formule opsplitsen in overzichtelijke behapbare stukjes, en die in naastgelegen kolommen plaatsen, en zo stap voor stap naar een antwoord laten rekenen.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270
Bert F

ik heb het opgelost met derive, dat kan wel je formuletje laten zien. daar uitgerekend en dan handmatig overgeschreven.
Ruben01

ik heb het opgelost met derive, dat kan wel je formuletje laten zien. daar uitgerekend en dan handmatig overgeschreven.
Wat wil je eigenlijk bekomen met Latex en Excel ?

Wanneer je gewoon formules wil visualiseren kan je bijvoorbeeld heel goed met Maple werken. Je geeft de formules in in '2D math input', hierdoor krijg je de formules mooi in hun werkelijke vorm en daarna kan je ze converteren naar allerlei andere vormen zoals: LaTex, MathML, C, Fortran, JAVA, MatLab en Visual Basic.
Rogier

In Word en OpenOffice zit trouwens ook een prima formule-editor.
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.
Bert F

de bedoeling is dat de formule die je in typt in excel op één of ander manier kan visualiseren. ik noemde dit "een formule ingegeven in latex" wat eigenlijk mss onzinnig is.

Kan je die formule editor in excel gebruiken?

Terug naar “Informatica en programmeren”