sporter
Artikelen: 0

Gewicht

Ik ben een jongen en ben bang dat ik 1 of andere mysterieuze ziekte heb. Dat ik niet aankom van calorieen maar

van het geen ik eet het zogenaamde gewicht. Ik weeg me bv 's morgens en weeg 40 kg ik eet doorheen de dag bv:

- ontbijt : glaasje fruitsap (100cl)

2 boterhammen

ik weeg nu 40.2 en ga 1 maal pipi doen 100 g ervan.

- middagmaal : glas water

100 g vlees met 100 g aardappelen en 100 groenten

nu weeg ik 40.4 - pipi is weer 100 g ervan.

avondmaal : - drinken

- 2 boterhammen

nu weeg ik 40.5 ik kan dit perfect weten zonder op de weegschaal te staan. als ik bv een appel eet is dat 200 g bij op de weegschaal , een koekje 100 g ,... Zo at ik afgelopen dag bv 1 aan eten -300 g urine woog ik 'savonds 700. g meer dan 's morgen en de volgende dag was ik 400 g bijgekomen. en de daaropvolgende dag 200 g.,.. Nu ben ik bang dat ik niet veel mag eten in gewicht omdat mijn lichaam al het gewicht vasthoudt ik geef niets van vocht af zo ben ik op 2 dagen tijd 600 g aangekomen ondanks dat ik niet veel calorieen heb gegeten. IK heb ook geen ontlasting de enige manier dat mijn lichaam gewicht afgeeft is door pipi kan dit? het is toch niet normaal dat ik perfect mijn gewicht kan voorspellen aan de eind van de dag door gewoon het gewicht van mijn eten op te tellen min mijn urine? Het lijkt lik dat mijn lichaam het gewicht van het eten niet wegwerkt?

Nu is mijn vraag kan dit ? Want wat ik ook eet een appel of een Zak frieten die beiden 200 g wegen ik kom evenveel aan ondanks dat er in die frieten veel meer calorieen zitten dan in die appel.
Jona444

Re: Gewicht

Als je echter geen ontlasting hebt, dan moet je dringend naar de dokter gaan.
Its supercalifragilisticexpialidocious!
Phys

what on earth is pipi?
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -
meijuh

Het is misschien wel makkelijk om te weten hoe oud je bent.

Heb je verder nog last van fysieke klachten? Zo nee, dan zou ik me niet zo druk maken, aangezien een mensenlijk lichaam suikers (wat in elk eten zit) verbrandt en wat jij dus uitademt als CO2 en dus niet opgebouwd wordt in je lichaam als vet.
Raspoetin

*kuch*persoonlijk probleem*kuch*dokter*

Even snel zijn voordat het slotje erop komt:

A priori: Je leeftijd zou handig zijn. 40 kg is niet echt gezond voor een (jong) volwassene, maar als je voor de pupertijd zit, lijkt me dat geen overdreven gewicht.

Verder: Je bent wel heel erg geobsedeerd door eten, gewicht en gezondheid. Ik bedoel, wie gaat er nu zijn ontlasting wegen? Je moet gewoon lekker en afwisselend eten. Een vette hap tussendoor is op zijn tijd helemaal niet slecht.
is toch niet normaal dat ik perfect mijn gewicht kan voorspellen aan de eind van de dag door gewoon het gewicht van mijn eten op te tellen min mijn urine?
Je eten wordt ook verbruikt om energie op te wekken, verder zweet je ook nog een liter per dag, dus simpelweg de massa van de in- en uitgang te meten kom je er niet.
Want wat ik ook eet een appel of een Zak frieten die beiden 200 g wegen ik kom evenveel aan ondanks dat er in die frieten veel meer calorieen zitten dan in die appel.
Logisch, 200 gram is 200 gram. Dus kom je in eerste instantie 200 gram aan. Je moet op de lange termijn kijken. De calorien die niet verbrand worden, slaat je lichaam op. Dus is friet een snellere dikmaker dan appels. Overigens zijn teveel appels weer niet goed voor je gebit, omdat ze redelijk zuur zijn.

Maar nogmaals: Ga naar een dokter, die kan je probleem uit eerste hand vaststellen. Via een forum is dat niet te doen.
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!
sporter

IK ben 14 jaar en 1 m57 groot hier wordt gezegt dat je ook nog 1 liter zweet op een dag maar ik zweet totaal

niet . ik weeg me voor het sporten weeg bv 40.1 ik kom terug van sporten en weeg weer 40.1 verbrand ik dan

wel die calorieen? Het is alsof mijn lichaam niet normaal werkt. Dit kan toch niet dat ik bv niet leef op

calorieen die in mijn voeding zitten. en enkel op het gewicht van dat eten? Pakt mijn lichaam wel alles op en

bestaan er zo'n ziekten van het metabolisme?

alvast bedankt voor de antwoorden.
Jona444

Pipi = urine

Natuurlijk bestaan er metabole ziekten denk maar aan diabetes. Maar dat jij dat hebt dat betwijfel ik :D

Ik denk niet dat je zo obsessief met deze zaken moet bezig zijn. Je zweet altijd maar dat voel je niet altijd. Wist je dat je via een voeten per dag een halve liter zweet verliest? En toch is het in onze schoenen geen zwembad.

Nogmaals, als je echt denkt dat er een probleem is, dan moet je bij de dokter gaan of een dietist.
Its supercalifragilisticexpialidocious!
Miels
Beheer
Artikelen: 6

De inhoud van het bovenstaande gaat in tegen (1 van de)
*kuch*persoonlijk probleem*kuch*dokter*
Via internet zijn persoonlijke problemen niet (goed) te beoordelen, en zouden er schadelijke adviezen gegeven kunnen worden. Vandaar dat het bespreken daarvan niet is toegestaan, we adviseren je naar een arts te gaan.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Terug naar “Geneeskunde”