Ik heb een bevredigende oplossing ontwikkeld voor het fileprobleem. De strekking kan ik op dit moment niet weergeven omdat ik eerst het idee wil beschermen. Hier stuit ik echter op een probleem. Hoe bescherm je een idee?
Octrooi kan niet worden verleend, omdat het in dit geen nieuwe technische vinding betreft. Het ministerie, de ANWB en de meeste politieke partijen reageren niet, waarschijnlijk omdat ze denken dat een oplossing door een man uitgedacht niet mogelijk is.
In mijn oplossing wordt niemand uit zijn auto gejaagd, niet door prijsverhogingen, noch door tijdzonemaatregelen en wat dies meer zij. Iedereen zal blij zijn met de toepassing van mijn idee, behalve wellicht de oliemaatschappijen en misschien de autobranche. Er hoeft ook niet geinvesteerd te worden in dure aanpassingen aan het wegennet. De oplossing is wereldwijd toepasbaar. Ik wil het idee bespreken met het ministerie, indien mijn recht op een vergoeding, slechts bij gebruikmaking en gebleken effectiviteit van mijn idee, vooraf wordt gegarandeerd. Hoe pak ik dit dan aan?