ik heb even een reactie over dat waterstof maken en opvangen
waterstof maken is heel simpel
2 staven waar je een spanningsbron op hebt staan in het water steken(kraanwater zal de stroom wel geleiden omdat er al zouten(calciumwaterstofcarbonaat en magnesiumzouten) in opgelost zit, maar als je er wat
extra zout of
azijn ingooit is niet vekeerd)
maar nu is de vraag hoe vang ik die waterstof nu alleen op zonder de zuurstof.
je moet dan bv. 2 flessen aan elkaar verbinden zodat en verbinding is tussen het water.
je maakt gaten onder in de flessen en doet daar de elektroden(ik doe zelf altijd grafiet uit potloden maar kan natuurlijk ook koper=metaal ofzo alleen die worden op denduur minder, edelmetaal en grafiet is het beste) in met wat kneedgum om het gat waterdicht af te sluiten. onderin de elektroden omdat je dan aan de bovenkant geen last hebt van draden.
nu doe je het water met opgelost elektrolyt in die gekoppelde flessen. nu zal er gescheiden waterstof en zuurstof onstaan. dit gebeurd zolang de verbinding helemaal onder water staan anders zal waterstof en zuurstof wel weer gaan mengen.
Op lage spanning hebt ge na een uurtje hoogstens een paar millimeter waterstof dat hoogstens plof zegt. Ik denk dat hier enigszins overdreven wordt gereageerd op de amateurhoeveelheden waterstof. Hindenburg 2 zal je echt niet veroorzaken (tenzij ge natuurlijk 5 dagen aan een stuk blijft produceren).
Het grote gevaar zit hem volgens mij in de electrocutie met watertoestanden en veel te veel energie. Pruts nooit met stroom uit het stopcontact zou ik zo zeggen. Daarbij, met stroom uit het stopcontact zal uw ontbinding trouwens niet correct verlopen, want je moet effectief een pluspool en minpool hebben om de scheiding te doen en dan hebt ge inderdaad geen zuivere waterstof.
zie link hieronder
http://nl.wikipedia.org/wiki/Toestel_van_Hofmann
is een iets andere opstelling maar het principe is hetzelfde